目次![]() contents |
|
p.1-9 |
モンゴル人学習者を対象としたピア・レスポンス活動における相互行為の特徴―発話機能に着目して―![]() Characteristics of Interaction in peer response activities of Mongolian learners―Focusing on utterance function― |
p.11-20 |
ドビュッシー《ステファーヌ・マラルメの3つの詩》第2曲〈あだなる願い〉におけるテクストの音楽化![]() Mise en musique de la sonorite du texte dans ≪Placet futile≫second des Trois poèmes de Stéphane Mallarmé, de Claude Debussy |
p.21-29 |
上下関係のあるビジネス場面における敬語使用―部下役のタイ人と日本人の発話における敬語に着目して―![]() The Use of Honorifics in Business Situations Between Superiors and Subordinates Focusing on Utterance of Thai Japanese Speakers and Japanese Native Speakers as Subordinates |
p.31-39 |
日本語を対象言語としたライティング訂正フィードバックの効果―フィードバックの明示性と言語項目の違いに着目して―![]() The effect of written corrective feedback in Japanese as a target language: Focus on feedback explicitness and type of target structure |
p.41-49 |
歌劇《シモン・ボッカネグラ》における朗唱の劇的な機能―歌唱旋律の音楽的要素と劇的な表現の関連に注目して―![]() Dramatic effect of declamation inVerdiʼs Simon Boccanegra The relationship between musical elements of vocal melodies and dramatic expressions |
p.51-59 |
2010年以降の『不思議の国のアリス』翻訳における内容の変更点の分析―「幼児向け」の本となる上で加えられる配慮とは何か―![]() Analysis of content changes in the translation of Aliceʼs Adventures in Wonderland since 2010: What are the considerations added to making a book for young children? |
p.61-69 |
介護サービス供給組織の行動を規定する制度的環境―介護予防・日常生活支援総合事業の実施に注目して―![]() The institutional conditions of long-term care service organizations: Focusing on Preventive long-term care and daily life support integrated care program |
p.71-79 |
首都圏在住の高齢者の抑うつの危険因子―高次生活動作能力に着目して―![]() Risk factors of Depression for seniors in urban areas focus on Instrumental Activities of Daily Living (IADL) |
p.81-89 |
アメリカの福祉サービスにおけるアカウンタビリティ―萌芽期における議論を中心に―![]() Accountability of Social Services in the United States: Focus on discussions in the early stages |
p.91-99 |
児童期後期における親子の抑うつの関連―親の抑うつに対する子どもの認知に着目して―![]() Relationship among Parent-Child Depression in Preteen Children: Links with Childrenʼs Perceptions of Parental Depression |
p.101-109 |
ダブルディグリー・プログラムにおける中国人留学生の抱える困難―留学動機の視点から―![]() Difficulties of Chinese International Students Who Join Double-Degree Programs: Relations with Their Motivations for the Programs |
p.111-119 |
親のワーク・ライフ・バランス満足感と児童の精神的健康との関連![]() The relationship between parentsʼsatisfaction with work-life balance (WLB) and mental health in elementary school children |
p.121-130 |
スウェーデン「森のムッレ教室」におけるコモンズの世界観![]() The Worldviews of the Commons in Swedish Skogsmulle |
p.131-139 |
中高生の解離体験の縦断変化![]() Longitudinal changes in the dissociative experiences of middle and high school students |
p.141-149 |
20世紀前半の米国音楽科教育におけるピアノの一斉指導―O. ミーズナーの教則本『メロディ・ウェイ』(1924)による音楽の総合的指導―![]() Class Piano Instruction in American Public School Music Education during the First Half of the 20th Century: The Melody Way to Play the Piano (1924) by O. Miessner as a Method to Understand Western Music Tonality |
p.151-159 |
感謝と負債感が対人関係に与える影響――援助者に対する認知と動機づけに注目して――![]() Effects of gratitude and indebtedness on interpersonal relationships: Focusing on recipientʼs cognitions about helper and motivations |
p.1-1-1-10 |
一五世紀前半における少弐氏の朝鮮通交―室町幕府対立期における少弐氏と宗氏の関係を中心に―![]() The trade of Shouni-shi with Korea dynasty in the first term of the 15th century: Viewed from the relationship between Shouni-shi and Sou-shi |
p.2-1-2-9 |
周興嗣の人物考証から見る『千字文』編綴時期![]() 自周興嗣人物史料考證《千字文》撰作年代之研究 |