表紙・裏表紙![]() cover/back cover |
|
p.1-15 |
偶然性の根拠と自由の基礎づけ― ライプニッツの「完足的個体概念」が示唆するもの―![]() Grounds of Contingency and Foundation of Freedom―A Consideration on What Leibniz’ Concept “Complete Individuals” Suggests― |
p.17-38 |
コンピテンシー時代における評価研究の拡張に関する基礎的研究― J・レイヴンのコンピテンス論を手がかりとして―![]() Expansion of Assessment Research in The Competency Era: Based on J. Raven's Competence Theory |
p.39-63 |
近年のお茶の水女子大学附属小学校における学校カリキュラムの展開― 継続的なカリキュラム・マネジメントに着目して―![]() Recent Development of School-Based Curriculum in Ochanomizu University Elementary School: Focus on Consecutive Curriculum Management |
p.65-81 |
高等試験令第七条試験の研究―戦前期官吏任用制度におけるバイパスとしての機能に着目して―![]() A Study on the Examination Based upon Article 7 of the Higher Examinations Ordinance-Focusing on the Function as a Bypass in the Prewar Civil Srvice Appointment System- |
p.83-96 |
1910 年代の道徳教育に関する課題意識と教授方法の改良― 第4 回全国小学校訓導修身訓練協議会を事例に―![]() Perspectives on and Improvement of Teaching Methods in Moral Education in the 1910s: The Case of the 4th Teacher’ s Council in Tokyo |
p.97-106 |
実務家教員の課題と展望― 実務家教員養成課程における実践をふまえて―![]() Issues and Future Proposals of Studies on Professor of Practices: Based on Professor of Practices Training Course |
p.107-122 |
「蒙疆政権」におけるモンゴル人の歴史教育の志向性―『蒙古國史』を中心に―![]() On the Intentionality of the History Education of the Mongols in Puppet Mongolian Government Period :To center around Mokokokushi |
人間発達研究会会則・奥付![]() colophon |