p.1-16 |
京都府奥丹後・峰山中学校における到達度評価実践の展開 : 生徒集団による学習目標づくりと教えあいの組織化 The Educational Practices of Mineyama Junior High School in Okutango, Kyoto Prefecture : Focusing on the Evaluation of Scholastic Attainment |
p.17-26 |
教員人事考課制度と勤務条件に関する措置要求 Teacher Personnel Evaluation and Claim for Administrative Measures Concerning Working Conditions |
p.27-34 |
演劇と教育 : ダランベールからルソーへの返信の内容を手がかりに The Aspect of Instruction in d' Alembert's Discussion with Rousseau |
p.35-46 |
(2000年度教育科学コース卒業論文から)修学旅行の歴史 The History of School Excursion |
p.47-59 |
(2000年度教育科学コース卒業論文から)大学のゼミにおける議論の会話分析 A Conversation Analysis of Discussion at College Seminar Classes |
p.61-74 |
(2000年度教育科学コース卒業論文から)ボランティア・NPO活動における学習機能に関する研究 The Study of the Learning Function in Volunteer and NPO |
p.75-86 |
(2000年度教育科学コース卒業論文から)大企業における学歴主義の変容 : 20年間で起こった中間管理職輩出率の大学間格差の変化から The Change of the Overemphasis of Educational Qualifications in the Large Companies : The Change of the Middle Manager Appearance Rate of Each University in 20 years |
p.87-101 |
(2000年度教育科学コース卒業論文から)法学系私学の創設と発展 : 明治法律学校・英吉利法律学校・日本法律学校の比較を通じて The Establishment and Development of the Private College of Law : Focused on Meiji Law College, Igirisu Law College and Nihon Law College |