p.1-1 |
第二号の発刊にあたって Prologue |
p.5-9 |
1940年代後半から50年代始めにおけるM.カニングハムと東洋思想の関わりについて M. Cunningham and Eastern thoughts as philosophical background from the late 1940s to the early 1950s |
p.10-14 |
George Balanchineのスタッカート・スタイル研究 : その理念的考察 A Study of George Balanchine's Staccato Style : Its Theoretical Considerations |
p.15-23 |
YOSAKOIソーラン祭りの参加者意識考 A Study of the Consciousness of YOSAKOI-SORAN Festival Participants |
p.24-31 |
A Study of 'Kata' in Japanese dancing : The Shigayama-ryu (method), Japan's most traditional dance (First Section) 舞踊の「型」研究 : 志賀山流の基本的技法 |
p.32-33 |
大学における舞踊教育について Dance Education in Japanese Universities |
p.34-35 |
「大学における舞踊教育について」を読んで(座談会) Reading "Dance Education in Japanese Universities" |
p.36-37 |
新世紀の夜明け : 光と闇の儀式空間(「第10回日本ダンス評論賞」第2席受賞) The Dawn of the New Century : Ritual Space in the Light and the Dark (The Second Prize at the '10th Japan Dance Critic's Award') |
p.38 |
飛天プロジェクトの企画 : 無重量環境における東アジア古代舞踊の試み/敦煌・飛鳥舞踊図(飛天図)との比較研究(第二部) The Plan of "Hiten Project" |
p.39 |
活動記録(2000年度後期-2001年度前期) (Annual Report)Activities of Dancing Seminar |
p.40 |
筆者紹介・編集後記 Epilogue |