p.1-9 |
女子大学生の欠食と食事に対する態度![]() Female college students' skipping meals and attitudes toward health |
p.10-20 |
新型コロナウィルス感染症の影響下における学生支援―遠隔相談を中心とした遠隔心理支援の検討―![]() Student Support During the COVID-19 Pandemic―Examination of Telepsychological Services, Especially Distance Counseling― |
p.21-24 |
お茶の水女子大学附属高等学校における自宅学習期間の学びの継続に関する実践報告―附属学校園Moodleを活用したオンデマンド学習教材を中心に―![]() A Practical Report on the Continuation of Learning During Home Study Period in Ochanomizu University Senior High School: Focusing on On-demand Learning Materials using Moodle of Attached Schools |
p.25-32 |
Unlearning-Based Professional Development for Early Childhood Care and Education: Survey of the ECCELL Program at Ochanomizu University, Japan![]() |
p.33-39 |
データ入力作成フォームの大学における需要―PloneアドオンプロダクトFormGenと後継アプリEasyFormの運用から―![]() Demand for data entry creation forms at the university; The operation of the Plone add-on product FormGen and the successor application EasyForm |
p.40-46 |
汎用CMS、Ploneの学修支援システムとしての運用とシステム改修の報告![]() Report on customization of general-purpose CMS, Plone as a learning support system |
p.47-57 |
2020年度「未来起点ゼミ」の実践報告![]() Practical Report on the Backcasting Future Visions Seminar 2020 |
p.58-63 |
キャリアデザインプログラムによる「リーダーシップ開発チェックリスト」に関する調査報告![]() Report on “Leadership Development Checklist” which Measures Effects of Career Design Program of Ochanomizu University in 2020 |
p.64-74 |
お茶の水女子大学におけるリーダーシップ特性評価指標の開発と実践報告![]() Report on Development and Practice of leadership Identity Index at Ochanomizu University |
p.75-90 |
2020 年度のお茶の水女子大学におけるほぼ全面オンライン授業実施による学修行動の変化は、学修行動比較調査の結果にどのようにあらわれたか![]() How do the results of the comparative survey of academic behavior reflect the changes in academic behavior resulting from the implementation of almost all online classes in Ochanomizu university, 2020? |