p.1-14 |
東アジアが共に生きるためのシティズンシップ教育—ABC モデルに基づいた教育実践からの考察—![]() Citizenship education for East Asian countries to live together harmoniously: An educational practice based on ABC model |
p.15-23 |
開発途上国スタディツアーを通じて学生は何を学んでいるか?カンボジア・スタディツアーを事例として![]() What do Students Study through Study Tour to Developing Countries? A Case of Study Tour to Cambodia |
p.24-35 |
学生相談室主催ワークショップの実践報告―メンタルヘルス対策におけるセルフケア教育の観点から―![]() Practices conducted by the Student Counseling Room―Findings of the Self-Care Study in Mental Health Measures― |
p.36-42 |
2019年度「学部卒業生アンケート」の結果報告![]() Report on the Survey for Undergraduate Student in 2019 |
p.43-47 |
2019年度「大学院修了予定者アンケート」の結果報告:教育満足度と研究業績に着目して![]() Report on the Survey for Graduate Student in 2019 Focusing on the educational satisfaction and research achievements |
p.48-58 |
IGL主催リーダーシップ教育授業の効果測定に関する調査報告![]() IGL Report on Serial Research on Effects of Leadership Education Program of Ochanomizu University in 2019 |
p.59-63 |
Google Colaboratoryによる自宅学習教材の作成と遠隔授業方法の検討![]() Creation of Home Learning Materials by Google Colaboratory and Study of Remote Classroom Method |
p.64-72 |
「未来起点ゼミ」における対話を中心とした授業の実践報告![]() Practical Report on Lessons Centered on Dialogues at Backcasting Future Visions Seminar |
p.73-78 |
お茶の水女子大学附属学校園「教材・論文データベース」の構築と評価―附属学校を擁する国立大学としての機能強化の試み![]() Development and evaluation of Ochanomizu University Affiliated Schools' “Teaching Materials and Dissertation Database” |
p.79-87 |
2018年度(平成30年度)学生生活とキャリアに関する調査—キャリア教育とキャリア意識・学生生活との関連を中心に—![]() Students’ Daily Life and Their Career Prospects (2018): The Relationship between Career Education and Students’ Career Awareness |
p.88-97 |
食習慣・睡眠時間と学修成果 : お茶の水女子大学におけるこの関係性の一端![]() Eating habits, sleeping hours and academic performance: Some aspects of these relationships at Ochanomizu University |