p.1-11 |
東アジアのインターカルチュラル・シティズンシップ教育としての複言語・複文化教育プログラム: その成果と課題![]() A plurilingual and pluricultural education program as intercult ural citizenship education in East Asia: Results and Issues |
p.12-19 |
お茶の水女子大学におけるリーダーシップ教育の効果測定に関する継続調査の報告―2017-2018年度実施IGL主催キャリアデザインプログラム基幹科目について![]() Report on IGL’ s Serial Research on Effects of Leadership Education Program of Ochanomizu University: Comparing Data of Leadership Development Courses in 2017 and 2018 |
p.20-23 |
Mathematicaによる最適化問題の可視化に関する実践![]() Practice for Visualization of Optimization Problems by Mathematica |
p.24-34 |
中国人元留学生の日本の職場における存在意義と就労の意味![]() The meaning Chinese international graduates from Japanese universities attach to their work place and employment in Japan |
p.35-39 |
外国人留学生を対象としたキャリア支援プログラム実施報告−2018年度新たな取り組みとして−![]() Implementation Report on Career Support Program for International Students: A New Approach to Career Support in 2018 |
p.40-54 |
2018年度(平成30年度)新入生の学生生活に関する調査—学生生活とキャリア意識における文理比較・経年比較から—![]() The Daily Life of New Students (2018) and Their Majors: Career Prospects and Student Support Services |
p.55-64 |
ひきこもり当事者の学校生活に関する語りから考える不登校支援![]() Support for School Non-Attendance based on Narratives Regarding School Life Made by Individuals with Hikikomori |
p.65-71 |
専門教育課程「複数プログラム選択履修制度」可視化データベース構築の報告![]() Report of the project to visualize the relationship between individual subjects and courses in specialized education curriculum named “the Multiple Program Elective Course System” in Ochanomizu University |
p.72-79 |
ドイツ人学生の大学進学と職業展望![]() Advancement to university and selection of occupations by German students |
p.80-85 |
イングランドの授業料・生活費支援政策![]() Policies for Tuition Fees and Maintenance Loans in the Higher Education of England |
p.86-95 |
やり抜く力と学修成果: お茶の水女子大学におけるGPAとGRIT様スコアの関係性![]() Academic performance and the power of passion and perseverance : Relation of GPA and GRIT like score in Ochanomizu university |