p.1-7 |
学生寮お茶大 SCC(Student Community Commons) における調査報告と活動実践![]() Survey report and activities of the Ochanomizu University student dormitory : the Ochadai SCC (Student Community Commons) |
p.8-15 |
ピア・サポートを活用した新たな学びの仕組み : 学生が主体的に取り組むキャリア支援プログラムの開発![]() Practice of the New Learning using Peer Support : Development of a Career Support Program that Fosters Students’ Positive Activities for Their Own Career Decisions |
p.16-25 |
2017(平成 29)年度新入生の学生生活に関する調査と過去6年間との比較分析 : 2011 年から 2017 年までの新入生の生活と キャリア意識の推移![]() Research on the Life of the New Students of 2017 in comparison with the Students of the Past Six Years: Career Prospects and Student Support Services |
p.26-30 |
Mathematica を使った経営数学の学習教材の作成と実践![]() Development of Learning Materials of Business Mathematics using Mathematica |
p.31-41 |
お茶の水女子大学附属学校出身の大学進学者は附属学校での学びや経験を大学や社会でどのように活かしているか![]() How do Ochanomizu University students and graduates from its affiliated schools utilize their school days’ learnings and experiences in the university or society? |
p.42-49 |
お茶の水女子大学リーダーシップ教育効果の測定に関する調査報告 : IGL主催のキャリアデザインプログラム基幹科目を対象として![]() Report on the Research on the Effects of Leadership Education Program of Ochanomizu University: A Study on the IGL’ s Leadership Development Courses included in the Career Design Program |
p.50-53 |
キャリア支援プログラムの実施報告 : 学生の主体性を育むキャリア支援プログラムの構築![]() Report on Implementation of a Carrier Support Program : Development of a Career Support Program that Fosters Students’ Positive Activities for Their Own Career Decisions |
p.54-63 |
日本人大学生のリーダーシップに関する認識について : 同文化集団・異文化集団の場合![]() Perceptions of Japanese students’ on leadership qualities : In the case of mono- and multicultural groups |
p.64-70 |
「2017年度お茶の水女子大学大学院の教育・研究環境調査」の報告![]() Report on “The survey of the education and research environment for Ochanomizu University’ s graduate students in 2017 |
p.71-76 |
2017年度マイパソコン活用支援について![]() Support for students to make better use of their own personal computer in 2017 |
p.77-98 |
お茶の水女子大学における学生による授業アンケート分析報告 2015-16![]() Report on analysis of the results of course evaluation questionaire by students in Ochanomizu university, 2015-16 |