目次![]() |
|
p.1-11 |
キャリア支援科目におけるアクティブラーニングの実践報告 : 課題設定を通じたコンテクスト可視化の試み![]() Report of active learning in the career support program ; Endeavor to visualize a context through dialogue and discussion on agenda-settings |
p.12-18 |
大学入学者選抜試験におけるAO 入試の位置づけとお茶の水女子大学のAO 入試![]() The Admission Office Entrance Examination at Ochanomizu University |
p.19-25 |
中国人留学生の進路選択自己効力と進路探索行動との関連 : 長期的目標であるキャリアという視点から考える進路サポートに向けて![]() The relation between Chinese students’ career decision-making self-efficacy and career explanations: Towards career support taking into account long-term career goals |
p.26-37 |
米国トップレベル女子大学におけるリーダーシップ育成プログラム調査報告![]() Research Report on Programs for Leadership Development at Top-level Women’ s Universities in the U.S.A. |
p.38-44 |
『2015(平成27)年度新入生の生活に関する調査』 : 新入生のキャリア意識および学生支援に関する一考察![]() Report on “The Research of the Life of the New Students of 2015 ” : A Study on Their Career and the Student-support |
p.45-52 |
高大連携活動に参加する高校生の特徴についての検討![]() Profi les of high school students participating in university related cooperative activities |
p.53-62 |
お茶大アクティブ・ラーニングスタジオ(ALS)活用事例報告![]() A case study report of Ochanomizu University Active Learning Studio (ALS) |
p.63-69 |
学生寮お茶大SCC 入寮希望者に関する一考察 : 平成23 年度から平成27 年度の新入生の生活に関わる調査より![]() A study of applicants in the student dormitory : From the report on “The research of the life of the new students between 2011 to 2015 |
p.70-75 |
マイパソコン活用支援について![]() Support for students to make better use of their own personal computer |
p.76-93 |
サード・リアリティ時代に活きる持続可能な内部質保証基盤 : スマート・ウェブ・サーベイによる授業アンケートの概要とその駆動原理 : PDCA より自己創出(autopoiesis)へ![]() A Sustainable Basis for Internal Quality Assurance in Third Reality Era: A Synopsis of Class Enquête by Smart Web Survey and its Driving Principle : from PDCA to Autopoiesis |