p.ⅰ |
目次(size:708K) Contents |
p.ⅱ |
巻頭言(size:618K) Preface |
p.1-7 |
教科に対する知的好奇心と理解度の因果関係 : 高大連携プログラムの基礎調査データによる検証(size:1107K) Verifying a causal relationship between curiosity in and understanding of school subjects: Analysis of survey data collected under Ochanomizu high-school/ university joint education program |
p.8-19 |
女性の大学院留学生はどのように日本留学を開始、継続、 終結するのか(size:924K) The Life Course Process of Foreign Female Graduate Students in Japan |
p.20-31 |
「平成 25 年度新入生の生活に関する調査」報告 : 入学後の学生生活の予定や不安、期待する学生支援に着目して(size:2398K) Report on “The research of the life of the new students of 2013”: Focusing on the plans and concerns of the students after entering university, and the support that they expect from the university |
p.32-38 |
アジアの大学の学生寮視察調査 : 本学学生寮への提案(size:1446K) The investigation of dormitories at Asian universities: A proposal to dormitories of Ochanomizu University |
p.39-49 |
東日本大震災 1 年後の東京近郊の留学生のメンタルヘルスと 支援ニーズ(size:1174K) Mental Health and Needs of Support for Foreign Students in Tokyo Neighborhoods after the Great East Japan Earthquake |
p.50-53 |
ラーニング・コモンズにおける学生支援(3) : ラーニング・アドバイザ制度の概観(size:1260K) Student Support in the Learning Commons of Ochanomizu University Library III:A Overview of Learning Advisers System |
p.54-61 |
保育者養成校の施設実習における学生の学びの内容の分析(size:1324K) Learning of Students in the Nursery Teacher Training Junior College on Training in the Welfare facilities |
p.62-70 |
Plone による学修支援の報告 : 2012 年度、2013 年度の実践と調査より(size:2100K) Report of Learning Support Activity with Plone:A consideration from practices and studies in 2012 and 2013 |
p.71-82 |
CMI から見た女子大学新入生の身体的・精神的自覚症傾向 : 2005 年度〜2013 年度の9年間(size:1805K) Comparative study on the CMI Health Condition of freshmen at a women’ s university in Japan between 2005 and 2013 |
p.83-91 |
学修支援情報システム alagin の利用現況報告(size:1416K) Report on the present state of the Academic Learning and Achievement Guiding Information Network system: alagin in 2013 |
投稿案内(size:765K) | |
投稿・執筆規程(size:619K) | |
奥付(size:644K) |