p.ⅰ |
巻頭言(size:648K) Preface |
p.1-13 |
留学生教育としての持続可能性日本語教育の活動展開 : 国内の大学における実践例(size:778K) Development of Japanese language education for sustainability : A report on the international student education at a university in Japan |
p.14-21 |
女子大学学生寮における寮室と共用空間の構成(size:1997K) Comparative study on common space of women's university student dormitory in Tokyo |
p.22-30 |
GPA算法の比較検証 : 従前のGPA からfunctional GPAへの移行とその最適互換性をめぐって(size:636K) Comparative study on GPA computation methods : Transition from traditional GPA to functional GPA and its optimal compatibility |
p.31-43 |
平成23年度「キャリア意識調査」報告(1) : 学生のキャリア行動、キャリア意識、キャリア支援・教育の活用状況に着目して(size:1434K) Career consciousness survey report 2011 (1) : On students’ career activities, career consciousness, and utilization of career support and educational services |
p.44-53 |
「平成23年度新入生の生活に関する調査」報告(1) : 入学後の学生生活の予定や不安、期待する学生支援に着目して(size:825K) Report on "The research of the life of the new students of 2011"(1) : Focusing on the plans and concerns of the students after entering university, and the support that they expect from the university |
p.54-63 |
「平成23年度新入生の生活に関する調査」報告(2) : 大学進学に向けての意識・行動と、就職に向けての意識に着目して(size:1126K) Report on "The research of the life of the new students of 2011"(2) : Focusing on the attitude and actions of students towards entering university and their intentions after graduation |
p.64-76 |
お茶の水女子大学の課題 : 平成22 年度「お茶大生の学習環境と生活・意識に関する調査」報告(size:1126K) The challenge ahead in Ochanomizu University : Overview of student survey on college life and learning environment in 2010 |
p.77-80 |
ラーニング・コモンズにおける学生支援(size:756K) Student Support in the Learning Commons of Ochanomizu University Library |
p.81-84 |
2011年開講科目「情報コミュニケーション技術と創発性」の実践報告(size:628K) The report of the class, "ICT and Emergency", started in year 2011 |