p.1 |
村松賢一先生を送る(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.2 |
村松先生の御退官にあたり(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.3 |
お元気ですか、村松先生(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.4-17 |
村松賢一先生 : 対話(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.18-19 |
村松先生のご退官によせて(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.20 |
プロフェッショナルの仕事(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.21-22 |
村松先生のご退官に寄せて(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.23-24 |
もう一度聞きたい日本語 : 村松先生の退官にあたって(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.25 |
村松大兄におくる(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.26-53 |
Prosodic Cohesion in Spoken Discourse : テキストを朗読する場合(村松賢一先生退官記念号)![]() |
p.64-76 |
表現意図とアクセント核を含むモーラの基本周波数に関する習得研究 : パラ言語的情報の視点から(村松賢一先生退官記念号)![]() A Change in Fundamental Frequency and Accent on High Tone Syllables Affecting Speakers' Intensions : From the View Point of Para-Linguistic Information |
p.77-89 |
スペイン人の日本語プロソディー習得における特徴 : 初級学習者と中級学習者の差異に注目して(村松賢一先生退官記念号)![]() Prosodic Feature of Spanish Learners in Japanese Acquisition : Focusing on Differences between Elementary and Intermediate Japanese Level |
p.90-101 |
ポーズは聞きやすさにどのように影響するか : 日本語母語話者と日本語学習者の音読資料を用いた知覚実験(村松賢一先生退官記念号)![]() What Effect Do Pauses Have on Listenability? : A Reaction to Recitations by a Native Japanese Speaker and by a Learner of Japanese as a Second Language |
p.102-115 |
字幕付き映画における韓日の言いさし表現の対応関係 : 「述部有り」の言いさし表現を中心として(村松賢一先生退官記念号)![]() The contrast of the Korean and Japanese use of the ellipsis at the end of sentences through the movies' dialogue and subtitle : Based on the ellipsis at the end of sentences under "Existing-Verb-Clauses" |
p.116-128 |
日本語の母音における音象徴の研究(村松賢一先生退官記念号)![]() A Study of Sound Symbolism in Japanese Vowels |
p.129-143 |
発音学習におけるグループモニタリング活動の可能性 : 学習者の意識の変化を中心に(村松賢一先生退官記念号)![]() On the potential of group-monitoring during pronunciation practice : focusing on changes in the learner's consciousness |
p.144-156 |
日本語学習者の読解における「読みのスタイル」の多様性 : 使用ストラテジーの観点から(村松賢一先生退官記念号)![]() Variety of "Reading Styles" of Japanese language learners : from their reading strategies' point of view |
p.157-169 |
「ら抜き言葉」の使用対象動詞の広がりを探る一考察 : 母語話者と日本語学習者を対象に(村松賢一先生退官記念号)![]() A study to probe into the spread of the usage of 'ra-nuki' verbs : as used by native speakers and Japanese learners |
p.170-181 |
初級日本語学習者のテイルの習得に関する縦断研究 : マラティ語、テルグ語母語話者の場合(村松賢一先生退官記念号)![]() A Longitudinal Study on the Acquisition of the Japanese Imperfective Aspect Marker -tei ru- by novice learners : A case of Marathi and Telugu speakers |
p.182-196 |
多言語多文化共生を目指す教育実習における教師の意思決定 : 成人学習者を対象とした場合(村松賢一先生退官記念号)![]() A study of Decision-making in a multilingual and multicultural society oriented at Teacher Training : A case of Adult learners classes |
p.197-210 |
日本語(話す・聞く)教室における「内省的活動」の可能性 : 教室活動のタイプと意識の表れの関係に関する一考察(村松賢一先生退官記念号)![]() The Potential of "Reflective Activity" in a Japanese Language Classroom : Relationship between type of activity and learner's meta-cognitive awareness |