p.1-11 |
小学校における市民性の育成を目指した救命教育-てつがく対話を取り入れた実践からの考察-![]() Basic Life Support education to foster citizenship in elementary school̶ A study on practices using philosophical dialogue ̶ |
p.13-23 |
国語科「読むこと」の授業づくりに関する研究~“教材研究”から“授業づくり研究”へ~![]() Research on Designing for “Reading” Class of Japanese Language̶ Trying to Shift from “Research on Teaching Materials” to “Research on Designing Classes” |
p.25-42 |
帰国児童教育学級における「てつがく創造活動」と教科学習を関連させた学習の試み![]() Practice of learning tied up with “Creative Activities in Philosophy” and other related subjects for the class of returnee students at Ochanomizu University Elementary School |
p.43-63 |
小学校理科における地学指導の実践的考察-天文領域を中心として-![]() A Practical Consideration for Teaching Earth Science in Elementary School̶ Research on Astronomy ̶ |
p.65-76 |
子ども自身が教科学習の意義を語り,自分たちの学びを問い直す学習~教科を語るパネルディスカッションの実践(6年)を通して~![]() Children themselves talk about the significance of subject learning, learning to question one’s own learning |