p.1-11 |
式の意味を考える―多角形の内角の和を求める授業を通して―![]() Think about the meaning of the formulaーThrough a lesson to find the sum of the intemal angles of a polygonー |
p.13-28 |
「読むこと」における対話のあり方の一考察![]() A study of dialogue in reading |
p.29-43 |
作業教育と算術科ー「児童教育」の記述に見るその変遷ー![]() Sagyou kyouiku' and ArithmeticーProgressive changes on the presented papers in 'Jidou kyouiku' |
p.45-56 |
事実から推論して仮説を立て,学習問題を子どもと教師とで作り出す理科学習![]() Science learning in which children and teachers create learning problems by inferring from facts and making hypotheses |
p.57-79 |
学校音楽におけるポピュラー音楽の有用性についての一考察―小学校高学年を対象として―![]() A Study on the Usefulness of Popular Music in School MusicーFor the upper grades of elementary schoolー |