タイトル
書名一覧を表示するには、JavaScriptをONにして下さい。
もしくは、こちらのページから書名を選択して下さい。
thumbnail image
研究紀要 / お茶の水女子大学附属小学校
Bulletin in school education
発行:お茶の水女子大学附属小学校

第1巻(1987)~

第27巻 (2020-01)

[表紙]
[cover]
p.1-13 対話を取り入れた食育の実践の考察
Using an Interactive Approach to Reexamine Dietary Education
足立 愛美
p.15-31 子どもたちの主体的な学習参加と教師の自己肯定感-集団リフレクションによってもたらされた価値を手がかりに-
Relations of children’s proactive learning and teacher’s self-affirmation ̶ A case of the new ralue brought by group reflection ̶
岩坂 尚史
p.33-42 データの活用を通した批判的思考力の育成
Developing the Critical Thinking Skills Through Learning Data Utilization
岡田 紘子
p.43-57 主体的な子どもの動きと表現を引き出すための指導の工夫~音楽を手掛かりに~
One way to creative dance with music for children’s better performances
栗原 知子
p.59-69 黒曜石の教材化の試み
An attempt to use obsidian as teaching material
田中 千尋
p.71-86 問いから観点を決め,物語を読む学習~宮沢賢治『やまなし』を読む実践を通して~
Learning to determine the viewpoint from the question and read the story ~Through practice of reading Kenji Miyazawa's “Yamanashi” ~
廣瀬 修也
p.87-96 第6学年「お茶小百景」の実践考察
A study of performance for “The hundred landscapes of Ochasho” by sixth graders
堀井 武彦
p.97-122 構成主義に基づいた小学校理科授業の研究-『教えて考えさせる授業』との比較-
The Study of Elementary School Science Class Based on Constructivism ̶ Comparison with“Teaching Method to Make Children Think after Teaching” ̶
増田 伸江
[奥付]
[imprint]
[裏表紙]
[back cover]