p.1-8 |
(エッセイ)問題への切実性を表象する「自分事」と「当事者性」という表現の妥当性を検討する![]() (Essay)Consider the Validity of Expressions “Self” and “Parties” Expressing Urgency to the Problems or the Issues |
p.9-22 |
「政治的リテラシー」を涵養する小学校の主権者教育 : 「判断の規準」に基づいて論争問題の意見文を書くパフォーマンスを通して![]() The Sovereign Education in Elementary Schools Cultivating “Political Literacy” : Through the Performance of Writing Opinion Statements Based on the “Criteria for Judgement” about the Controversial Issue |
p.23-33 |
子どもがもつ観点の変化に着目した「三角形」の授業実践とその考察![]() Teaching Practice and Consideration of “Triangle” Focused on the Change of Child’s Viewpoints |
p.35-48 |
授業の失敗から学ぶ : 2018 公開研究会「おにたのぼうし」の実践を通して![]() To Reflect on Their Own Teaching : from “Onita no bôshi” |
p.49-64 |
日常で使うことばに着目して考える : 家庭で生まれたことば・家庭方言を通して![]() Think Focus on Words from Daily Conversations Through Family Conversation, “Family Dialect” |