p.1-14 |
小学校社会科における竹島(独島)領有論争問題の授業実践とその考察 : 反論・反駁を意識した意見文の書き方指導への契機となった実践として![]() Practice and Consideration of Teaching Controversy Issues Takeshima/Dokdo in Elementary School Social Studies |
p.15-24 |
測定方法を振り返る活動を中心とした「データの収集」に関する学習![]() The study about "Data" focused on looking back on how to measure |
p.25-37 |
論争問題を通して「政治リテラシー」を涵養する小学校社会科の学習 : 「争点を知る」に着目して![]() Cultivating "political literacy" through the controversial issues in Elementary school social studies learning : Focusing on "knowing issues" |
p.39-51 |
「共視論」的考察を参考にした図画工作科教育私論 : 共に眺め, 共につくり, 共に思うこと![]() A Study of the Art Education from "Viewing Together": viewing together, creating together, thinking together |