p.1-10 |
発達性協調運動障害の理解と支援の意義 Developmental coordination disorders : It's understanding and needs for support |
p.11-42 |
小学校低学年における科学的思考力育成の研究 : じっけん・はっけん「霜柱をつくろう」の実践を通して![]() A Study of scientific thinking skills fostering in the elementary school lower grades : Case of the Jikken-Hakken "let's make a frost column" |
p.43-54 |
「なること」によって表れる子どもの読み : 「読むこと」における演劇的手法活用の視点から![]() Children are occerd new readingimages by 「Acting a role」 : Utilization of the drama method about reading |
p.55-72 |
割合的な見方を育てる分数の学習![]() The study on "Fraction Learning" to develop children's ideas of ratio |
p.73-90 |
数についての感覚を豊かにするための教材,指導法の工夫 : 2年「かけ算」 Ideas for teaching methods and materials designed to enhance students' number sense 2nd grade "Multiplication" |
p.91-102 |
物語の中に問いを見つけ,考えを交流することで読み深める学習![]() The study that Deepen the reading by finding the questions in the story and exchanging ideas |
p.103-111 |
研究ノート 幼児教育における表現力の育成に向けて Toward the development of expressive power in early childhood education |