表紙・裏表紙 Cover / Back cover |
|
巻頭言 foreword |
|
p.1-12 |
アセクシュアル・アイデンティティ研究の現状と課題:国内外における実証研究のスコーピングレビュー Current Findings and Remaining Issues in Asexual Identity Research : A Scoping Review of Empirical Studies in Japan and Other Countries |
p.13-20 |
統合失調症における認知機能と労働の関連における研究の動向 Research Trends in the Relationship Between Cognitive Function and Occupational Status in People with Schizophrenia |
p.21-32 |
難民の子どものメンタルヘルスに関する研究の現状:低・中所得国から高所得国への移住者を対象として Mental Health of Refugee Adolescents Resettled in High-income Settings: A Research Review |
p.33-44 |
心理士のセルフケアの定義と分類における整理の試み Psychotherapists’ Self-Care: Exploring Definitions |
p.45-56 |
自閉スペクトラム症のある女の子の親子プログラム「あまなつ茶ぁむ」の実践:オンラインでの試行事例 Psychoeducational Program for Autistic Girls: A Case Study of Online Trial Sessions with a Girl and Her Mother |
p.57-67 |
摂食障害からの回復に関するスコーピングレビュー:回復の定義, 回復促進要因, 回復過程に注目して A Scoping Review of Studies on Recovery from Eating Disorders: the Definition of Recovery, Factors Promoting Recovery, and the Process of Recovery |
p.69-77 |
学内SNS“Ochat”を通じた大学生のメンタルヘルスへの介入:ランダム化クロスオーバー比較試験による検討 "Mental Health Intervention Using Social Media ""Ochat"" Limited for Campus Members: A Randomized Crossover Trial" |
p.79-93 |
発達障害児の感情制御に関する我が国の支援の現状と課題 Current Status and Challenges of Emotion Regulation Among Children with Developmental Disorders: An Overview |
p.95-105 |
心理療法における本当の自分(Authenticity)の探求 The Exploration for Authenticity in Psychotherapy |
p.107-118 |
日本における「雨」イメージの検討:雨中人物画の解釈にむけた地域差・性差・精神的健康による比較 A Study of the Impression of Rain: Comparison by Region, Gender, and Mental Health Toward Interpretation of the Draw-a-Person-in-the-Rain Test |
p.119-128 |
お茶の水女子大学心理臨床相談センター 第1回公開セミナー 開催報告 The 1st Public Seminar Report by Clinical Psychology and Counseling Center of Ochanomizu University |
p.129-135 |
令和3年度 心理臨床相談センター活動報告 The report on the 2021 activities of Clinical Psychology and Counseling Center at Ochanomizu University |
p.137-138 |
心理臨床相談センター心理相談受託規程 Practice rules and policies of Clinical Psychology and Counseling Center at Ochanomizu University |
投稿および編集規定 |