目次![]() |
|
表紙・裏表紙![]() |
|
p.1-13 |
ユングの知っていた神―自伝に探る![]() God C. G. Jung Knows: Through His Autobiography |
p.15-26 |
明治前期における地方学事の模索と教育認識![]() Exploring Local Academic Affairs and Recognition of Education in the Early Meiji Era |
p.27-41 |
間文化的シティズンシップ教育としての第11回国際学生フォーラム―民主的文化のための能力の参照枠を尺度として―![]() The 11th International Student Forum as Education for Intercultural Citizenship: Using the Reference Framework of Competences for Democratic Culture (RFCDC) |
p.43-52 |
マイノリティ環境にあるカナダ・フランコフォンの言語不安![]() Language Insecurity in Canada’s French Speaking Minorities |
p.53-64 |
アンドルー・マーヴェルとスタンリー・サークル![]() Andrew Marvell and the Stanley Circle |
p.65-75 |
The Rhetorical Use of Chinese Conditional Questions![]() |
p.77-89 |
1963年「幼稚園と保育所との関係について(通知)」の政策的意図![]() Policy Intent on the Official Notice from the Ministry of Education and the Ministry of Health and Welfare in 1963,“ Relationship between Kindergartens and Day Nurseries” |
p.91-101 |
保育における「戦いごっこ」の位置づけと展望![]() Positioning and Outlook of Tatakai-Gokko (Pretend Play of Fight) in Japanese Early Childhood Education and Care |
p.103-117 |
創作ダンス授業の成績評価方法に関する一考察―「知識・技能」「思考・判断・表現」に着目して―![]() A Consideration of a Performance Evaluation Method for Creative Dance Class of Secondary School |
p.119-133 |
The New Relationship between the Ordinary/Everyday and the Extraordinary in Research on Music and Tourism: Focusing on the Soundscape in Fukushima![]() |
p.135-146 |
お茶の水女子大学所蔵資料 セーラー・ブルーマー型体操服の来歴と構成![]() History and Design of Sailor-Bloomer Gym Suit from Ochanomizu University Collection |
p.147-160 |
Gendered Occupational Prestige Scores in Japan: Focusing on the Effects of Respondents’ Characteristics![]() |
p.161-172 |
大学生の自閉スペクトラム症傾向および友人からのサポートと精神的健康の問題との関連![]() The Relation between Autism Spectrum Tendency, Perceived Social Support from Friends, and Mental Health Problems in University Students |
p.173-184 |
解離体験を呈する青年2事例のロールシャッハ反応に関する一考察―Ⅶカードの反応への着目―![]() Rorschach Reactions in Two Adolescents with Dissociative Experiences: A Focus on Responses to Card VII |
執筆者紹介![]() |
|
投稿規定・奥付![]() |