p.1-14 |
醍醐寺報恩院における法流と院家の相承 : 鎌倉時代後期から南北朝時代を中心に![]() Inheritance Process of Horyu and Inge in Ho'on-in of Daigoji Temple |
p.15-27 |
西京考 : その実態と歴史的意義![]() A Study of SAIKYO |
p.29-39 |
明治初期の新聞連載に見られる語彙と表記の特徴 : 『安愚楽鍋』から『仮名読新聞』「開化謔競」への展開![]() The research of lexicons and notations in the newspaper articles in early Meiji period : a comparison o“f Kaika-usokurabe” and“ Agura-nabe”・ |
p.41-51 |
「ジェンダーレス」な服飾における性差 : 全国紙三紙の掲載記事を対象として![]() Genderless fashion and gender differences : A case study of recent articles in national newspapers in Japan |
p.53-63 |
幼児期からの美術鑑賞教育の実践と効果について : ファミリー・アートプログラムの実践報告から![]() The effect from practices of art appreciation educations since childhoods. Through Reports of some Family Art Programs |
p.65-75 |
中高での学生の履修状況を考慮した大学の球技授業のあり方に関する研究![]() A Discussion about the Improvement of a College Physical Education Class that Uses Ball Games as Teaching Materials, Taking Consideration of Students’ Experiences in Junior and Senior High School Physical Education |
p.77-88 |
サモアにおける「ジェンダーと開発」:その歴史的変遷と特徴![]() Gender and Development in Samoa: historical changes and features |
p.89-103 |
子どもの健康・安全・適応を育む保育の場における見守りプロセスの検討![]() Mimamori process in childcare place for nurturing children’s health, safety and adaptation |
p.105-119 |
弁護士会照会制度における報告義務の検討![]() A study on the duty to respond to inquiries by bar associations |
p.121-134 |
日韓の共生をめざす日韓大学生国際交流セミナーと教師の役割![]() Japan-Korean International Student Seminar and the role of teachers |
p.135-147 |
フランス語憲章(101号法)40周年:ケベック社会の言語文化的現状と課題![]() The 40th anniversary of the Charter of the French Language (Bill 101) : The Linguistic and Cultural Situation and Problems of Québec Society |
p.149-159 |
“Why, this is hell” : Metonymy of Hell, or the Underworld, in Epic, Drama and Shakespeare’s Sonnets ![]() “Why, this is hell” : Metonymy of Hell, or the Underworld, in Epic, Drama and Shakespeare’s Sonnets |
p.161-172 |
中国語書き言葉における「文」論序説![]() Introduction to the Concept of“ Sentence” in Chinese Written langu age |
p.173-185 |
オーストリア文学の過去と未来の間 : マックス・メルとイルゼ・アイヒンガーを例に![]() Between Past and Future of the Austrian Literature : Max Mell and Ilse Aichinger as examples |
p.187-194 |
PHYSICAL ACTIVITY LEVELS IN HEALTHY UNIVERSITY STUDENTS![]() PHYSICAL ACTIVITY LEVELS IN HEALTHY UNIVERSITY STUDENTS |
p.195-202 |
女子大学生のやせ願望および減量行動を運動経験から検討する![]() The influence of physical activity on striving for thinness and action of weight loss in Japanese female university students |
p.203-216 |
野口整体とボディ-マインド・センタリングの比較研究![]() A Comparative Study on Noguchi-Seitai and Body-Mind Centering |
p.217-230 |
舞踊における「知」とメタ認知的言語化の関連![]() Relationship between embodied knowledge of dance and Meta-cognitive Verbalization |
投稿規定/奥付![]() |