p.1-15 |
「秀次公縁起」(京都・瑞泉寺蔵)と「関白草紙」(愛知・正法寺蔵)をめぐる一考察 A Consideration of Hidetsugu-kō-engi and Kanpaku-zoushi : With a Focus on the style of painting and the image of places |
p.17-28 |
ヨブの苦難をめぐって : 『ヨブ記』をたどる On Job’s Suffering : Tracing The Book of Job |
p.29-40 |
もうひとつの弥永団地 : 高度経済成長期における住宅団地の建設 Another Yanaga apartment complex : Construction of residential complexes during the period of high economic growth |
p.41-55 |
女性雑誌の「ビジュアル化」をめぐって : 1950~70年代の変化の検討 Rethinking the Changes of Japanese Women’s Magazines in the 1950s to the 1970s |
p.57-71 |
「あがる・さがる」の意味拡張とその非対称性 : 上下メタファーによる内省分析法の確立をめざして The asymmetry of the semantic extensions between the Japanese verbs AGARU and SAGARU : Establishing the introspective method from the perspective of “up-down metaphors” |
p.73-82 |
体重減量プログラム後の減少体重の維持期間にインターネットを用いる効果についてのメタ分析 Effects of the Internet use in maintenance period of reduced body weight after weight loss program : a Meta-analysis |
p.83-97 |
接触場面のLINEの会話における相づちの機能 : 日本語母語話者と非母語話者の比較から The Functions of Backchannels in LINE Conversation : A Comparison of Japanese Native Speakers and Non-native Speakers in Contact Situation |
p.99-107 |
概念主義論争とカントの知覚論 Conceptualism Debate and Kant’s Philosophy of Perception |
p.109-119 |
政治的事件としてのゾラのパンテオン葬 The Pantheonization of Zola as a Political Event |
p.121-132 |
子どもの健康・安全・適応はどのようにモニタリングされているのか : 幼稚園教師の語りの質的内容分析 How is the health, safety and adaptation of children monitored in kindergartens? : A qualitative analysis of narratives of teachers |
p.133-141 |
被服製作実習の授業時間外学習に対応可能な教材整備 : ゆかた製作における画像資料・部分見本の導入 Plans for Improving Teaching Materials for After-Class Studies in Yukata Sewing : Introducing Image Materials and Samples of the Sewing Process |
p.143-154 | Some Notes on Reflexive and Emphatic Forms in Japanese |
p.155-167 |
多文化就労場面における日本人社員の葛藤解決方略と規定要因 : 労働価値観、外国人社員への就労意識に着目して Japanese employees’conflict resolution and determinants in multicultural business environment : focusing on working value and working awareness for foreign employees |
p.169-181 |
中国人男子私費留学生のアルバイト経験とキャリア意識 Part-time job experience and career awareness of Male Chinese international students |
p.183-197 |
日本語教育実習における授業改善を目指す試み : 実習録画資料を活用した「内省」に着目して An attempt to revise and improve a Japanese language teacher training program : Focusing on introspection through the use of pre-recorded video lessons |
p.199-213 |
神奈川県立幼稚園の設立と展開 : 横浜幼稚園を事例として The Establishment and Development of Kanagawa Prefectural Kindergarten : The Case Study of Yokohama Kindergarten |
p.215-228 |
大学生が子ども期に体験した衣生活・被服製作の実態と大学における被服実習への意識 Actual condition of clothing life and production experienced by university students during childhood and consciousness of clothing practice at Ochanomizu University |
p.229-241 |
ブルーノ・バルツとは誰か? : ベルリンのゲイ・アクティビスト、ヒトラーの秘密のヒットメーカー、エバーグリーンの作詞家 Who is Bruno Balz? : a gay activist in Berlin, a Hitler's secret hitmaker, a lyricist who have written evergreen hit songs |
p.243-257 |
日本における公証人制度に関する覚書 : 制度, 法的責任, 実態 A note on notaries in Japan : institutions, responsibilities and applications |
p.259-269 |
被服製作実習における授業改善策の効果に関する検討 Investigation of the Effects of Class Improvement Plans for Practical Trainings in Sewing Clothes |