p.1-11 |
ユングの「自己」 : その倫理的可能性![]() C.G. Jung's "Self" : Its Ethical Possibility |
p.13-25 |
Intervention effects in answerhood![]() |
p.27-40 |
「打ち言葉」における句点の役割 : 日本人大学生のLINEメッセージを巡る一考察![]() The role of end punctuation in internet-based instant messaging : LINE messages exchanged by Japanese college students |
p.41-54 |
多文化就労場面における中国人元留学生の異文化間葛藤と解決方略![]() Intercultural conflict and conflict resolution of former Chinese International students in multicultural business environment |
p.55-67 |
コーパスを用いた日本語基本多義動詞「切る」の意味構造分析 : 認知意味論の観点から![]() A corpus-based study on the semantic structure of a Japanese basic verb KIRU : From a perspective of cognitive semantics |
p.69-83 |
『九ポイント假名附活字見本帳』に見るルビ付き活字 : 外来語定着の一側面![]() Printing types with rubi in "The specimen book of 9 point size font with kana" : A side view on the fixation of loanwords |
p.85-96 |
パウル・オモンティスのシュラーガーに現れるヴァイマル期の時代現象 : 78回転レコード、同性愛、ユダヤ人問題![]() A Phenomenon of its Time : the Weimar Republic as it appears in the Schlager Music of Paul O'Montis : 78 rpm Records,Homosexuality,the Jewish Question |
p.97-110 |
多文化就労場面における日本人社員の異文化間葛藤と解決方略![]() Intercultural conflict and conflict resolution of Japanese employees in multicultural business environment |
p.111-120 |
ゾラ『ローマ』におけるサン・ピエトロ大聖堂![]() St.Peter's Basilica in Zola's Rome |
p.121-134 |
Some Notes on Reflexivity in Japanese![]() |
p.135-150 |
児童期以降の快-不快感情を伴う自伝的記憶 : 縦断的な事例データによる予備的検討![]() Pleasant and unpleasant autobiographical memory during the period from school age to youth : A preliminary examination by longitudinal case date |
p.151-160 |
5つの保育カリキュラムとOECD保育白書の議論 : カリキュラム策定への示唆![]() Five ECEC curricula and the recent discussions from OECD Starting Strong : Implications for curriculum development |
p.161-175 |
戦後日本の音楽学とフランスの音楽学の邂逅 : 日本におけるデュフルクおよびシャイエの影響に関する試論![]() Post-war reception of French musicology into Japanese musicology(1950s-1970s) : influence of N.Dufourcq and J.Chailley |