p.1-12 |
言葉の絵画性 : デイヴィドソンのメタファー論再考![]() The Pictoriality of Words : A Reconsideration of Davidson's Theory of Metaphor |
p.1-13 |
日本の幼児の自己主張はなぜ洗練されないのか : 2歳、2歳半、3歳時点の自己主張の変化と親の認知![]() Change in Toddlers' Self-Assertions and their Parental Recognitions : Investigation of the Transformation Process from Two-Years-Old to Three-Years-Old |
p.15-26 |
共生社会における日本語教師養成のための一考察 : 言語生態学的内省モデルの提案![]() Considering Japanese Language Teacher Development to Create a Multi-Cultural Society : Proposition for the Language Ecological Reflective Model |
p.27-40 |
武満徹作品における音楽語法の変遷 : SEAモティーフを中心に![]() Transition of the Musical Idiom in Toru Takemitsu's Works Focusing on the Motif "SEA" |
p.41-54 |
第二言語習得における会話能力の伸長と適性プロフィールとの関連![]() Relationships between Aptitude Profiles and Development of L2 Oral Proficiency |
p.55-68 |
"美味"を意味する語の使用と性差 : 「おいしい」を中心に![]() On Gender Differences and the Use of Words that Mean Bimi (Good Flavor) in Japanese : Focusing on Oisii (Delicious) |
p.69-80 |
箏曲家米川琴翁の音楽活動の展開 : 演奏の場の変遷を通して![]() The Development of the Music Activities of a Koto Performer YONEKAWA Kin'ô : Through the Changes in Performance Occasions |
p.81-94 |
フランス・ラジオ放送児童合唱団「メトリーズ」la Maîtrise de la Radiodiffusion française : 設立初期(1945-49)の活動内容とその意義について![]() La Maîtrise de la Radiodiffusion Française (RDF) : Its Musical Contribution from 1945 to 1949 |
p.95-108 |
緊急期の東日本大震災支援における日本のNGOの外部者性からの考察![]() Analysis of Japanese NGOs' Activities for Eastern Japan Earthquake Relief from the Viewpoint of Insider-Outsider Relations |
p.109-118 |
フランス自然主義文学と検閲 : ルイ・デプレの裁判をめぐって![]() Le Naturalisme français et la censure : autour du procès de Louis Desprez French Naturalism and Censorship : On Louis Desprez's Trial |
p.119-132 |
「乳幼児教育を基軸とした生涯学習」の意味するもの : ECCELLプロジェクトの今後に向けて A Study of the Collaboration between Early Childhood Care/Education and Lifelong Learning : Toward Evolving of the ECCELL project |
p.133-145 |
日本語学校に通う学生が活用している進路サポート源と理想とする教師![]() Resources of Career Support Utilized by Japanese Language School Students and the Image of Ideal Japanese Language Teachers |
p.147-157 |
近代日本の教育法令の体系と構造![]() The System and Structure of Educational Laws in Modern Japan |
p.159-164 |
グランジュッテにおけるバレエダンサーの衝撃緩衝スキル![]() Landing Skill Analysis for Ballet Dancers during Grand-jeté |
p.165-170 |
高校生女子の身体および体力特性と運動習慣![]() Anthropometric Variables and Physical Fitness in Japanese High School Girls and their Relations to Regular Exercise |
p.171-181 |
乳幼児教育環境の創造プロセスにおける「水平‐垂直」のモチーフ : お茶の水女子大学附属いずみナーサリーの保育カリキュラム生成![]() Research on the Emergent Curriculum of Izumi Nursery at Ochanomizu University (Tokyo, Japan) from the Perspective of a Circular Motif within 'Horizontal-Vertical' |
p.183-197 |
学校環境における「教科・母語・日本語相互育成学習」の可能性 : 言語少数派の子どもの言語観・学習観から![]() The Possibility of "the Inter-Development and Learning Model of Academic Learning, the First Language and the Second Language" : from Linguistic View and Learning View |
p.199-212 |
外国語教育における効果的な教材開発 : 表現型に関する科学的な提案![]() Developing Teaching Materials for Foreign Language Education : Towards a Science of Language Performance |
p.213-226 |
The Impact of Gender on the Professional Identity of Seven Female Teachers of English in Japanese Higher Education![]() |