p.1-13 |
<女の友情>のゆくえ : 吉屋伸子『女の教室』における皇民化教育![]() Destination of Sisterhood : Education for the Imperial Nation in Nobuko Yoshiya's Women's Classroom |
p.15-27 |
上総道学の特質について![]() Some Characteristics of Kazusadogaku |
p.29-41 |
親鸞における「自己」と「他力」 : その連続性と非連続性をめぐって![]() A study of Shinran's Thoughts on Self and the Other Power |
p.43-54 |
労働空間としての後宮 : 医疾令女医条をてがかりに![]() The Court as Working Space : A Survey of Articles on Female Physicians in the Medical Statutes |
p.55-66 |
19世紀フランスにおける母子像の問題 : ベルト・モリゾ《ゆりかご》 (1872年) から![]() Representation of Mother and Child in Late 19th-Century France : Berthe Morisot's Le Berceau (1872) |
p.67-80 |
ペトラルキスムと涙のドゥヴィーズ![]() Pétrarquisme et la devise des larmes (Petrarchism and the Device of Tears) |
p.81-93 |
日常性から離れない保育学にむけて : 「系統的保育案」から「対話的保育カリキュラム」へ![]() A Practical Study of Early Childhood Care and Education : From a Systematic Leading Curriculum to a Dialogical Curriculum |
p.95-106 |
家庭から就学前施設への環境移行 : 幼稚園入園をひかえた子どもをもつ親の関心![]() Environmental Transition from Home to Preschool : Parental Concerns about Preschool Children |
p.107-122 |
実践をめぐる省察的対話を支援する観察記録の方法 [抄録]![]() Development of a method for recording the observation to serve the subsequent reflective conversation in educational practice |
p.123-134 |
洋装化と女性雑誌 : 戦前の関与について From Kimono to Western Clothes : the Intervention of Japanese Women's Magazines in the Prewar Period |
p.135-148 |
健康格差研究の動向と社会学・社会政策領域における研究の展開の方向![]() Studies on Health Disparities : Recent Trends and Prospects for Sociological and Policy-Oriented Analysis |
p.149-160 |
セブンリベラルアーツとはどこから来た何ものか![]() What Are the Seven Liberal Arts and Where Do They Come From? |
p.161-168 |
産業界における「出る杭」論の展開![]() A New Concept of Derukui (Fostering a Rising Talent) in Japanese Industrial World |
p.169-185 |
秋田大学附属図書館所蔵「教育課程文庫」に関する調査![]() An Investigation of the Textbook and Curriculum Library in the Akita University Library |
p.187-198 |
自然談話資料における引用表現の実態と分析![]() A descriptive Analysis of Quotations Used in Daily Conversation |
p.199-208 |
中国人日本語学習者の終助詞の使用に関する一考察![]() An Analysis of the Use of Final Particles in Conversations by Chinese Learners of Japanese as a Second Language |
p.209-220 |
シャドーイングが日本語学習者にもたらす影響 : 短期練習による発音面および学習者意識の観点から![]() The Effect of "Shadowing" Exercises on JSL Learners' Pronunciation and Motivation |
p.221-233 |
フランス語における借用及び外国語使用に関する一考察![]() Borrowing and Use of Foreign Languages in French Texts |
p.235-251 |
Some Notes on the Grammaticalization of Reflexive Pronouns![]() |
p.253-262 |
La polémique Koyama-Okakura sur la calligraphie (2)![]() |