
| p.1-13 |
中国禅宗の因果観に関する一考察 : 「罪性空」をてがかりとして (size:1281K)A Study of an Idea of Causality in Chinese Zen Buddhism |
| p.15-27 |
稲葉黙斎の『先達遺事』の特質について (size:1286K)The Characteristics of Inaba Mokusai's Sendatsuiji |
| p.29-40 |
翻刻 尊経閣文庫蔵『古今集中本歌証歌』(尭恵著) Kokinshū-chū-honka-shôka by Gyôe |
| p.41-51 |
国家と女学生 : 東京女子高等師範学校を事例として (size:1284K)Nation and School Girls : In the case of Tokyo Women's Higher Normal School |
| p.53-66 |
日本語母語話者と中韓日本語学習者の持つ格助詞デのカテゴリー構造比較 (size:1426K)A comparative study of categorical structure of the Japanese case particle "de" between Chinese or Korean Japanese learners and Japanese native speakers |
| p.67-74 |
小学生から大学生までの話し合いにみられる説得方略の発達過程 : 「だって」に導かれる理由を手がかりに The Development of Persuasion Strategies with Datte : From Elementary School through University |
| p.75-87 |
古典主義時代における自己愛 : クレーヴの奥方が希求した静穏とは何か Amour-propre à l'ère classique : Qu'est-ce que le repos aspiré par La Princesse de Clèves? |
| p.89-106 |
『蝮のからみ合い』 : 危機と恩寵 Le Nœud de vipères : crise et grâce |
| p.107-123 |
日韓の女子大学生の国際交流意識とキャリア形成の比較 : お茶の水女子大学の国際意識調査から (size:1483K)A Comparison of Woman Students' Attitude to International Exchange and Career Development between Japan and Korea : From two Surveys of Ochanomizu University |
| p.125-138 |
女子学生のキャリア志向とグローバル社会への適応 : お茶の水女子大学生の第3回調査から (size:2125K)Changing Women's Students on Career Oriented in the Global Society |
| p.139-149 |
ファッションの社会的機能とメディアの役割 : 大学生調査の計量的分析から Fashion in Japanese Society and the Influence of Magazines : Analysis of Three University Students' Surveys |
| p.151-168 |
女高師と皇室 : 大学資料調査の成果と課題 (size:2492K)Tokyo Women's Higher Normal School and the Imperial Family : The Achievements and Problems of University Material Research |
| p.169-181 |
保育を「見る」目を育てる : お茶の水女子大学「幼保プロジェクト」による保育現場と大学との協働的カリキュラム開発研究報告 (2) Students Training for Child Observation and Reflection Focusing on the Way of 'Looking' - Report on the "YOUHO-Project" : A Collaboration between Ochanomizu University and Its Attached Kindergarten / Day Nursery (2) |
| p.183-196 |
旧民法編纂過程における懲戒権の生成過程とフランス民法の受容 (size:1285K)Formation of the Parental Right to Discipline in the Compilation Process of Meiji 23 Civil Law and Reception of the French Civil Law |