p.1-11 |
保育者研修において附属幼稚園が果たす役割 : 幼児教育未来研究会を通して![]() Positive role which university-attached kindergartens play In training of early-childhood teachers : Implications from the practice of Society for the Future of Early-Childhood Education |
p.13-18 |
妊娠期における夫婦の状況 : 親となる意識の男女比較![]() National Institute of Mental Health, NCNP |
p.19-31 |
地域の子育てサークルとオンライン育児関連サイトのネット掲示板における親の子育てに対するサポートの比較![]() Local play groups and online bulletin boards for parents : Comparison of their support functions |
p.33-42 |
幼稚園における子育て支援を考える![]() The Investigation of Support for Child Rearing : The Role of Kindergarten in the Community Support for Child Rearing |
p.43-52 |
保育者をめざす学生の幼保小連携に関する意識 : 「小1プロブレム」の背景要因についての自由記述から![]() Factors Causing Preschools' Transitional Problems to Elementary Schools Qualitative Analysis of Views of Preschool Teaching Trainees |
p.53-63 |
幼稚園における観察記録実習の意義![]() Research on the observation and recording activity in early childhood education |
p.65-74 |
3歳児の仲間関係における身体接触![]() Body Touches among Three year old Children's Peer Relationship |
p.75-87 |
思春期の子どものテレビメディアとの関わりおよび心理的変化 : 小学5年生を3年間追跡して![]() The changes of puberty's television use and pshchological Characteristics |
p.89-95 |
中学生の非行傾向行為の実態と変化 : 1学期と2学期の比較![]() Actual condition and change of a junior high school student's mild delinquency : Comparison of first term and second term |
p.97-105 |
児童・生徒の理科に対する意識 : 教科・諸活動に対する意識との比較を通して![]() The elementary and junior high school students' perception of science classes-comparison to other classes and school activities |
p.107-117 |
総合的学習の実践を通して生徒が獲得する力 : 2つの中学校の実践から![]() What kinds of Abilities Student learn through the Integrated Leaning? |