p.1-12 |
宮薗鸞鳳軒の段物集の出版をめぐる太夫と版元の関係 : 宮古路節正本版元の抗争![]() The relationships between singer-narrators of joruri and publishers regarding the publishing rights of Miyakoji-bushi danmono-shu (song texts) edited under the supervision of Miyazono Ranpoken: The disputations between publishers of Miyakoji-bushi texts |
p.13-24 |
ピアノと月光 : 洋楽受容初期の日本におけるピアノの表象 Moonlight and the piano: an imagery of the instrument at the early stage of Japan's reception of Western music |
p.25-36 |
ショパンのバラードにおける協調音の構造的機能と調性との関係 Structural functions of repeated pitches and tonality in Chopin's Ballades |
p.37-51 |
サハのヂエレティーおよびデゲレン様式の民謡と喉の技法クルサフ : その特徴と現在の伝承状況 Sakha folk song styles of d'ereteii and degeren and the throat technique Kylysakh : their characteristics and circumstances of transmission |
p.52-63 |
帝都復興祭における広告行列について An advertising parade within the "Imperial Capital Reconstruction Festival" |
p.64-69 |
19世紀初期フランスの音楽理論におけるcadences : パリ音楽院の教師達の著書に焦点を当てて The concept of cadences in French music theory in the early 19th century: Focusing on the Paris Conservaoire tradition |
p.70-73 | 研究室だより |
p.74-83 | 研究活動報告 |
p.84-85 | 会員一覧 |
p.86-88 | 規約・投稿規程 |