p.1-5 |
インターンシップ科目の現状と課題(size:445K) The Present State and Issues of the Internship Program |
p.6-29 |
教学 IR : 2013~16 年度学修行動調査 : お茶の水女子大学の学内分析報告(size:1921K) IR (Institutional Research) on learning and teaching practice : Report on analysis of student behavior on academic learning in Ochanomizu university, 2013-16 |
p.30-38 |
「考え・議論する道徳」へ向けて : ペスタロッチの道徳教育思想を手掛かりとして-(size:894K) A Study about Moral Education Putting Emphasis on Thinking and Discussing on the Basis of Moral Educational Thought of Pestalozzi |
p.38-47 |
『2016(平成 28)年度新入生の生活に関する調査』 : 学生のキャリア意識および学生支援に関する一考察(size:1159K) Report on "The Research on the Life of the New Students of 2016 " : A Study on Their Career Prospects and Student Support Services |
p.48-52 |
授業配信システムの利用事例報告(2016年度)(size:3499K) Report on using teaching videos distribution system (2016) |
p.53-56 |
自由応募型インターンシップに対する大学の関与(size:3356K) A Study on the Involvement of Universities in Direct Application Type Internships |
p.61-68 |
「探究力・活用力に関する追跡調査」報告 : お茶の水女子大学附属小学校6 年生データに焦点をあてて(size:1101K) A two-year follow-up research of "inquiry skills and selection and uses of information" : focusing on 6th graders of Ochanomizu University elementary school |
p.69-80 | 調整中 |
p.81-85 |
2016 年度マイパソコン活用支援について(size:992K) Support for students to make better use of their own personal computer in 2016 |
p.86-93 |
学内ウェブ調査ツールのカスタマイズ報告 : 外部ウェブ調査ツールとの比較検証を通して(size:2943K) Customization Report of In-house web survey too : Comparison with 3rd party products |
p.94-105 | 調整中 |
p.106-119 |
多文化就労場面における韓国人元留学生の異文化間葛藤と解決方略(size:2086K) Intercultural conflict and conflict resolution of former Korean international students in multicultural business environment |
p.120-127 |
保育短大生におけるキャリアレディネスへの関連要因 : 保育実習経験に着目して(size:934K) Factors associated with the career readiness in nursery teacher training junior college students. : focusing on nursing practic al training experience ? |
p.128-139 |
中国人留学生の友人関係不満に関する原因帰属と日本人イメージの関連について(size:934K) The relationship between Chinese students' causal attribution toward dissatisfaction of their association with Japanese stude nts |