タイトル
書名一覧を表示するには、JavaScriptをONにして下さい。
もしくは、こちらのページから書名を選択して下さい。
thumbnail image
高等教育と学生支援 : お茶の水女子大学紀要
Higher Education and Student Support : Transaction of Ochanomizu University
発行:お茶の水女子大学

5(2014)~

6 (2015)

目次(size:620K)
p.1-11 キャリア支援科目におけるアクティブラーニングの実践報告 : 課題設定を通じたコンテクスト可視化の試み(size:4391K)
Report of active learning in the career support program ; Endeavor to visualize a context through dialogue and discussion on agenda-settings
石田 千晃
p.12-18 大学入学者選抜試験におけるAO 入試の位置づけとお茶の水女子大学のAO 入試(size:1216K)
The Admission Office Entrance Examination at Ochanomizu University
中里 陽子, 安成 英樹
p.19-25 中国人留学生の進路選択自己効力と進路探索行動との関連 : 長期的目標であるキャリアという視点から考える進路サポートに向けて(size:910K)
The relation between Chinese students’ career decision-making self-efficacy and career explanations: Towards career support taking into account long-term career goals
酒井 彩
p.26-37 米国トップレベル女子大学におけるリーダーシップ育成プログラム調査報告(size:886K)
Research Report on Programs for Leadership Development at Top-level Women’ s Universities in the U.S.A.
戸谷 陽子, 渡辺 紀子
p.38-44 『2015(平成27)年度新入生の生活に関する調査』 : 新入生のキャリア意識および学生支援に関する一考察(size:2823K)
Report on “The Research of the Life of the New Students of 2015 ” : A Study on Their Career and the Student-support
中川 まり, 北澤 泰子
p.45-52 高大連携活動に参加する高校生の特徴についての検討(size:1381K)
Profi les of high school students participating in university related cooperative activities
中里 陽子, 安成 英樹
p.53-62 お茶大アクティブ・ラーニングスタジオ(ALS)活用事例報告(size:1775K)
A case study report of Ochanomizu University Active Learning Studio (ALS)
桑名 杏奈, 廣田 知子, 當間 亜紀子, 松野 翔太, 笹倉 理子, 山口 健二, 浅本 紀子
p.63-69 学生寮お茶大SCC 入寮希望者に関する一考察 : 平成23 年度から平成27 年度の新入生の生活に関わる調査より(size:4190K)
A study of applicants in the student dormitory : From the report on “The research of the life of the new students between 2011 to 2015
北澤 泰子
p.70-75 マイパソコン活用支援について(size:1138K)
Support for students to make better use of their own personal computer
廣田 知子, 笹倉 理子, 桑名 杏奈, 浅本 紀子
p.76-93 サード・リアリティ時代に活きる持続可能な内部質保証基盤 : スマート・ウェブ・サーベイによる授業アンケートの概要とその駆動原理 : PDCA より自己創出(autopoiesis)へ(size:7267K)
A Sustainable Basis for Internal Quality Assurance in Third Reality Era: A Synopsis of Class Enquête by Smart Web Survey and its Driving Principle : from PDCA to Autopoiesis
半田 智久