母親による言語少数派生徒の母語保持・育成教育の可能性 : 「母語・日本語・教科相互育成学習モデル」の実践から(size:1267K) Maintaining and Developing Minority Language Students' Mother Tongues in the Educational Environment with the Help of the Students' Mothers : Results of a class based on the "inter development and learning model of academic learning, the first language and the second language"
小田 珠生
p.11-19
電話における学習者の「聞き返し」ストラテジーの使用について : 発話意図と表現形式に注目して(size:834K) Use of clarification requests on the telephone by Japanese learners : Focusing on the aim and the forms of clarification requests
テンヂャローン モンルタイ
p.20-27
「中級」日本語教育に向けての教師支援 : インドネシア ジャボデタベック地区での高等教育支援報告(size:740K) Consulting teaching methods : Providing seminars and teaching class : for intermediate Japanese class teachers in Jabodetabek, Indonesia
渡辺 由美
p.28-29
場所を表す助詞に関する学習者の文法(size:153K) How L2 learners from rules regarding Japanese locative particles?