日本語学習者の言語変種の使用率に影響する言語外的要因 : 「-レル」型可能表現を事例として(size:732K) Extra-linguistic determinants of linguistic variation frequencies of Japanese learners : the case of the 'ra-nuki' potential form (innovative potential forms)
辛 昭静
p.10-19
「内省モデルに基づく日本語教育実習プログラム」における教師の成長の可能性 : 問題解決型決定プロセスの観点から(size:1127K) Teacher development in Japanese language teacher training program based on the model of reflective teaching : A Case Study of the teacher's Decision - making process and problem solving
池田 広子
p.20-29
学習者は文法説明を受けなくても連体修飾節のルールを学習できるか : 中国人学習者を対象にして(size:1007K) Can learners learn rules on Japanese noun modifying clauses without explicit grammar explanations? : In the case of Chinese learners
向山 陽子
p.30-38
中東地域の日本語教師の感じる困難 : 中東日本語教育セミナーの意見から(size:801K) Difficulties in Teaching Japanese Language in the Middle East : Teachers' opinions at the regional seminar
小熊 利江
p.39-48
ポーランドにおける日本語教育事情 : ポーランド日本語教師会・組織づくりの実践を中心として(size:987K) A report of Japanese-language education in Poland : Focused on the process of organizing "Association for Japanese-Language Instructors in Poland"