まえがき Preface |
|
p.1-20 |
「伝え合う力」をどう高めるか : 序章 How to Expand Communicative Ability : Prelude |
p.21-39 |
個に応じる英語科コース別分割授業 : 3年"プラス1"時間を活用して English Classes Divided into Three Courses in Accordance with Each Student's Ability : Making Use of "Plus One" Lesson of the Third Grade |
p.41-58 |
生徒が「よしわかった」と感得できる授業づくりを目指してIII : 「大地のつくりとその変化」の単元を中心に Improvement of Lessons to Give Students Deep Understanding III : On the Structure and the Change of the Earth |
p.59-78 |
「教わりに行く学校から,自ら意味ある学びを創出する学校へ」OWNプランの実践 From the School where students are receptive to the School where students are productive A Practice of OWN Plan |
p.79-97 |
研究部報告 Reports from the Inquiry Section |
p.99-106 |
情報進路部活動報告 : ネットワーク社会に対応した教育をめざして(活動の記録) Information and Higher Education Guidance Section(Record of Actibity) |
p.107-124 |
生徒指導部のあゆみ(活動の記録) Student Guidance Section(Record of Actibity) |
p.125-128 |
平成11年度 保健安全部活動報告(活動の記録) Health and Security Section(Record of Actibity) |
p.129-168 |
平成11年度年間総合カリキュラム(活動の記録) Plans and Practices of All-Round Curriculum for the Year '99(From Year Masters' Meeting)(Record of Actibity) |