まえがき Preface |
|
p.1-19 |
コミュニケーションの力を育てる音声言語指導法の開発 : 平成8年度の実践から「朗読におけるイントネーション指導へのアプローチ」「聴く力を育てる聞き取りメモのアイデア」 Teaching Methods of Spoken Languages to Promote Communicative Proficiency |
p.21-45 |
国語の学習についての生徒の意識調査 : 小中連携の視点に立ったカリキュラム開発に向けて A Research of Students' Opinion on Their Learning of Japanese : To Develop an Effective Curriculum with the Viewpoint of Co-operative Work Between Elementary And Junior High Schools |
p.47-62 |
帰国子女教育学級におけるティームティーチングの導入と指導方法の工夫 Introduction of Team-teaching for the Returnees' Class and Effective Teaching Methods of Social Studies |
p.63-82 |
社会科教師教育の実践 : 社会科教育法から教育実習まで Instruction for Student Teachers of Social Studies : Teaching Methods And Practice Teaching |
p.83-95 |
関数指導に関する一考察 A Study on Teaching Functions |
p.97-119 |
理科室におけるWWWサーバーの運営 : パーソナルコンピュータによるWWWサーバーの構築を中心に Management of WWW Server in the Science Room : Focusing on WWW Server with Personal Computers |
p.121-137 |
利き側に関する研究 : 高校弓道選手を中心に A Study of One's Dexterous Side : Focusing on the Archery (Kyudo) of High School Students |
p.139-149 |
「みんな」で意欲的に取り組む武道「柔道」 : 武道推進校指定研究 第一年次 Judo, Practiced with "All" Students' Will : A Study In a Designated Promoter School |
p.151-176 |
食住に関する家庭実践学習 : 保護者の意識調査より Practical Study of Home Economics on Food and Living : Through a Research of Parents' Opinions |
p.177-196 |
環境教育におけるクロス・カリキュラムの試み : 1年「緑の環境と私たち」 An Attempt at a Cross-curriculum in Environmental Education : For 1st graders; "Green and our livings" |
p.197-235 |
研究部報告 Reports from the Inquiry Section |
p.237-241 |
情報・進路部活動報告 : 社会の変化に対応した教育を目指して Information and Higher Education Guidance Section |
p.243-255 |
生徒指導部のあゆみ Student Guidance Section |
p.257-266 |
平成8年度保健安全部活動報告 Health and Security Section |
p.267-284 |
平成8年度年間総合カリキュラム All-Round Curriculum for the Year '96 (From Year Masters' Meeting) List of Writers |