タイトル
書名一覧を表示するには、JavaScriptをONにして下さい。
もしくは、こちらのページから書名を選択して下さい。
2023年12月に学術雑誌のページはリニューアルしました。新しい学術情報のページはこちらをご覧ください
thumbnail image
お茶の水女子大学心理臨床相談センター紀要
Bulletin of Center of Clinical Psychology & Couseling at Ochanomizu University
発行:お茶の水女子大学心理臨床相談センター
ISSN:13497839
第16号(2015)~

第17号 (2016-03-01)

巻頭言
p.1-12 ひきこもりはどのように捉えられているのか: 海外で発表された文献レビュー(size:698K)
How is hikikomori understood?: a review of literature published overseas
谷田 征子、青木 紀久代、岩藤 裕美、古志 めぐみ
p.13-26 クライエントのポジティヴ感情の喚起要因と治療的作用の探索: ポジティヴ感情の種類による違いに注目して(size:634K)
The exploration for the elicitor and the therapeutic effects of client’s positive emotions in the psychotherapy session: Are there any differences by types of the positive emotions ?
吉武 美紀
p.27-38 乳幼児期の臨床的問題とアタッチメント(size:768K)
The clinical problems and attachment in infancy
大塚 己恭、黒木 咲、青木 紀久代
p.39-50 中学校における教師-生徒間の学級認知の一致・不一致に関する要因の検討(size:676K)
Factors which construct teacher's classroom climate perception in junior high schools: Focusing on the differences among teacher's and students' perceptions
宮部 緑、伊藤 亜矢子
p.51-64 心理的な専門機関への援助要請体験: クライエントへのインタビュー調査より(size:654K)
Clients’ experience of seeking counseling: An interview research on the process leading to the first counseling session
野村 朋子
p.65-76 青年の認知からみた両親間不和: CPIC尺度の因子構造と研究での使用方法に着目した文献比較(size:683K)
Interparental discord from the perspective of adolescent Comparison of factor analyses and usages of CPIC scale in each study
p.77-88 米国のスクールカウンセラー養成に学ぶ: ニューヨーク工科大学多文化スキル・サマーセミナーの体験から(size:621K)
Implications of immersion education program for Japanese school counselors: From the experiences of multi-cultural skills program at New York Institute of Technology
p.89-100 ※本文非公開
p.101-102 平成26 年度 心理臨床相談センター活動報告
p.103-106 研究会報告
p.107-129 相談室員 業績目録
p.131-132 心理臨床相談センター心理相談受託規程
p.133-134 投稿および編集規定