タイトル
書名一覧を表示するには、JavaScriptをONにして下さい。
もしくは、こちらのページから書名を選択して下さい。
2023年12月に学術雑誌のページはリニューアルしました。新しい学術情報のページはこちらをご覧ください
thumbnail image
お茶の水女子大学心理臨床相談センター紀要
Bulletin of Center of Clinical Psychology & Couseling at Ochanomizu University
発行:お茶の水女子大学心理臨床相談センター
ISSN:13497839
第16号(2015)~

第16号 (2015-03-01)

巻頭言(size:418K)
Foreword
篁 倫子
p.1-13 読み・書きの困難を機に自信をなくした女児に対する教育的介入と心理的支援 : 認知特性・心理特性に応じたアプローチ,またその主体性に着目して
Educational intervention and psychological support for a self-doubt child with literacy problems: Assist according to cognitive feature and psychological state, also focused on her independence
宮崎 恵美子, 篁 倫子
p.15-23 心理臨床家の保育者支援を考える : 「気になる子どもの保育フォーラム」の実践から(size:699K)
Supporting nursery specialists as a psychologists: HOIKU FORUM for noticeable children
今野 直子, 斉藤 あゆみ, 太田 祐貴子, 青木 紀久代
p.25-34 病棟保育士・子ども療養支援士から見た病棟の子どもたちの心理的変化 : 遊びを通した関わりに焦点を当てて(size:644K)
Psychological change of children in the pediatric ward: From the viewpoint of child care workers in Hospital ward and the child care supporter
能澤 ひかる
p.35-44 学校環境と個人の特質との適合とレジリエンスの関連 : 高等学校における自主性を重視する学校風土に着目して(size:761K)
The relationship between resilience and matching individual characteristic with the school environment:Focusing on the school climate at high schools that value autonomy
菖蒲 知佳
p.45-56 研究法としての事例研究 : 系統的事例研究という視点から(size:695K)
Case study as a psychotherapy research method: An introduction to systematic case study
野田 亜由美
p.57-63 「セラピスト自身のセラピー」に関する文献検討(size:563K)
The literature review of “psychotherapist's own psychotherapy”
野村 朋子
p.65-77 サンドプレイに表現された解離性障害の特徴
Some Characteristics of Dissociative Disorder Manifested in Sand-play Therapy
井原 成男
p.79-80 平成25年度 心理臨床相談センター活動報告(size:521K)
p.81-83 研究会報告(size:608K)
p.85-111 相談室員 業績目録(size:551K)
p.113-114 心理臨床相談センター心理相談受託規程