タイトル
書名一覧を表示するには、JavaScriptをONにして下さい。
もしくは、こちらのページから書名を選択して下さい。
2023年12月に学術雑誌のページはリニューアルしました。新しい学術情報のページはこちらをご覧ください
thumbnail image
お茶の水女子大学人文科学研究
OCHANOMIZU UNIVERSITY STUDIES IN ARTS AND CULTURE

ISSN:18801633
第1巻(2005)~

第19巻 (2023-03-31)

目次
表紙・裏表紙
p.1-13 ユングの知っていた神―自伝に探る
God C. G. Jung Knows: Through His Autobiography
宮下 聡子
p.15-26 明治前期における地方学事の模索と教育認識
Exploring Local Academic Affairs and Recognition of Education in the Early Meiji Era
湯川 文彦
p.27-41 間文化的シティズンシップ教育としての第11回国際学生フォーラム―民主的文化のための能力の参照枠を尺度として―
The 11th International Student Forum as Education for Intercultural Citizenship: Using the Reference Framework of Competences for Democratic Culture (RFCDC)
森山 新
p.43-52 マイノリティ環境にあるカナダ・フランコフォンの言語不安
Language Insecurity in Canada’s French Speaking Minorities
小松 祐子
p.53-64 アンドルー・マーヴェルとスタンリー・サークル
Andrew Marvell and the Stanley Circle
松崎 毅
p.65-75 The Rhetorical Use of Chinese Conditional Questions
伊藤 さとみ
p.77-89 1963年「幼稚園と保育所との関係について(通知)」の政策的意図
Policy Intent on the Official Notice from the Ministry of Education and the Ministry of Health and Welfare in 1963,“ Relationship between Kindergartens and Day Nurseries”
松島 のり子
p.91-101 保育における「戦いごっこ」の位置づけと展望
Positioning and Outlook of Tatakai-Gokko (Pretend Play of Fight) in Japanese Early Childhood Education and Care
辻谷 真知子
p.103-117 創作ダンス授業の成績評価方法に関する一考察―「知識・技能」「思考・判断・表現」に着目して―
A Consideration of a Performance Evaluation Method for Creative Dance Class of Secondary School
岡 千春, 君和田 雅子, 杉山 りん
p.119-133 The New Relationship between the Ordinary/Everyday and the Extraordinary in Research on Music and Tourism: Focusing on the Soundscape in Fukushima
五十嵐 美香
p.135-146 お茶の水女子大学所蔵資料 セーラー・ブルーマー型体操服の来歴と構成
History and Design of Sailor-Bloomer Gym Suit from Ochanomizu University Collection
難波 知子, 渡部 旬子
p.147-160 Gendered Occupational Prestige Scores in Japan: Focusing on the Effects of Respondents’ Characteristics
脇田 彩
p.161-172 大学生の自閉スペクトラム症傾向および友人からのサポートと精神的健康の問題との関連
The Relation between Autism Spectrum Tendency, Perceived Social Support from Friends, and Mental Health Problems in University Students
齊藤 彩
p.173-184 解離体験を呈する青年2事例のロールシャッハ反応に関する一考察―Ⅶカードの反応への着目―
Rorschach Reactions in Two Adolescents with Dissociative Experiences: A Focus on Responses to Card VII
森 彩乃, 佐藤 みのり
執筆者紹介
投稿規定・奥付