タイトル
書名一覧を表示するには、JavaScriptをONにして下さい。
もしくは、こちらのページから書名を選択して下さい。
2023年12月に学術雑誌のページはリニューアルしました。新しい学術情報のページはこちらをご覧ください
thumbnail image
お茶の水女子大学人文科学研究
OCHANOMIZU UNIVERSITY STUDIES IN ARTS AND CULTURE

ISSN:18801633
第1巻(2005)~

第17巻 (2021-03-31)

p.1-12 フレーム分析の諸相と課題 ―メディア論と社会運動論におけるフレーム分析の統合的検討
Framing Perspectives in Media and Social Movement Studies
坂本 佳鶴恵
p.13-23 幼稚園・小学校の指導者養成における動きの観察力の育成 ―学習者の「知」と観察内容
Development of Movement Observation Skills in Kindergarten and Elementary School Teacher Training - The "Wisdom" of Learner and Content of Observation
橋本 有子, 大橋 奈希左
p.25-38 間文化的シティズンシップ教育としての国際学生フォーラム分析 ―民主的文化のための能力の参照枠(RFCDC)の観点から―
An Analysis of the International Student Forum as Education for Intercultural Citizenship: From the RFCDC Perspective
森山 新
p.39-52 アルバイトの目的とアルバイトの肯定感及び将来のキャリア意識 ―中国人日本語学校生と大学・大学院生の場合―
The purpose of part-time jobs, the affirmation obtained from them and career awareness: Case of Chinese students at Japanese language schools and universities
黄 美蘭
p.53-65 「14人のアメリカ人展」におけるイサム・ノグチ: 戦後アメリカの「文化的民主主義」と「他者」への眼差し
Isamu Noguchi in the Fourteen Americans Exhibition: Post-War US Cultural Democracy and a Gaze towards the 'Other'
内山 尚子
p.67-81 A Report on Online English Classes: Reflections and Implications
HATAKEYAMA, Yukako
p.83-95 親の注意欠如・多動症的行動特性と親子関係との関連 ―精神科外来成人うつ病患者を対象とした検討―
Association between parental ADHD traits and parent-child relationship: Study of adult psychiatric outpatients with major depressive disorder
齊藤 彩, 佐藤 みのり, 坂田 侑奈
p.97-109 尼崎市における社会保障審議会の活動と福祉行政の展開 ―昭和30年代を中心に
Social Security Council and Social Welfare Administration of Amagasaki City Government: Centering on their Development from 1955 to 1964
平岡 公一
p.111-123 Pragmatic Implications of the Izyoo-ni Comparative
NAKANISHI, Kimiko
p.125-136 ‘She throws forth Tarquin’s name’: Some Sixteenth-Century Traditions of ἄπτερος and the Idea of Voice in Shakespeare’s Poetics
SHIMIZU, Tetsuro
p.137-148 マイノリティ環境にあるカナダ・フランコフォンの アイデンティティ形成
Identity Construction in Canada's French speaking minorities
小松 祐子
p.149-161 明治維新のなかの「保守」 ―明治18年の教育政策をめぐって―
"Conservatism" in the Meiji Restoration: On Education Policy in 1887
湯川 文彦
p.163-175 「普遍的フィクション」に関する諸問題
Some Problems of "Universal Fiction"
石田 尚子
p.177-189 日本の学校教育における「実践」と「実験」の関係 -及川平治『分団式動的教育法』の原点を探る(1)
Relationship between 'practice' and 'experiment' in Japanese school Education - Explore the origin of Group-based dynamic teaching by Heiji Oikawa(1)
冨士原 紀絵
投稿規定/奥付