タイトル
書名一覧を表示するには、JavaScriptをONにして下さい。
もしくは、こちらのページから書名を選択して下さい。
2023年12月に学術雑誌のページはリニューアルしました。新しい学術情報のページはこちらをご覧ください
thumbnail image
お茶の水女子大学人文科学研究
OCHANOMIZU UNIVERSITY STUDIES IN ARTS AND CULTURE

ISSN:18801633
第1巻(2005)~

第16巻 (2020-03-31)

p.1-15 京都・廬山寺蔵「金山天王寺縁起絵巻」の画風をめぐって
A Consideration of Kizantennoji-engi-emaki- With a focus on the style of painting
土谷 真紀
p.17-27 虚構的真理の問題:メイクビリーブ理論の再検討
Some Problems of Fictional Truth: Revising Make-Believe Theory
石田 尚子
p.29-40 明治前期における地方学事経験―長崎県庁の学制施行に注目して―
Local Experience of Education Affair in the Early Meiji Era: focused on the Activities of Nagasaki Prefectural Government Office under the Education Order of 1872
湯川 文彦
p.41-52 「惟有愛詩心未巳、東歸與續棣華篇」ー北宋詩人・王安石と妹利
Wang Anshi 王安石 and his poetry fof sisters
水津 有理
p.53-66 Prosodic influence on Chinese disjunctive questions
伊藤 さとみ
p.67-79 間文化的シティズンシップ教育としての日本語教育~第10回日韓大学生国際交流セミナーでの韓国側学生の変容より~
Japanese language education as education for intercultural citizenship: The transformation of Korean student at the 10th Japan-Korea International Student Seminar
森山 新
p.81-92 バレス『デラシネ』におけるユゴーの葬儀
The Funeral of Hugo in Barres's Deracines
田中 琢三
p.93-104 マーヴェルと回覧文化―手稿版「ホラティウス風頌歌」についての覚書
松崎 毅
p.105-117 Some Notes on the Internal Structure of Complex Reflexives
野口 徹
p.119-128 The Great Teller of Tales, or πολύμητις : Problematizing the Metonymy of Singing in the Epic Tradition and Shakespeare’s Sonnets
清水 徹郎
p.129-142 Numerals and Negative Polarity Items in Japanese
中西 公子
p.143-155 中国語における性質・状態性叙述を含む連続構造
The Structure of Serialization Including Clause of State in Chinese
橋本 陽介
p.157-167 「子どもの安心安全を守り育む保育実践尺度(FCHWS)」の作成:見守り概念とモニタリング理論を踏まえて
Development of Fostering of Children’s Health safety and Wellbeing Scale (FCHWS) in early childhood education and care settings: In reference to “mimamori” concept and monitoring theory
内海 緒香
p.169-181 1963年の「幼稚園と保育所との関係について(通知)」 をめぐる研究動向と課題
The Review of Research on the Official Notice from the Ministry of Education and the Ministry of Health and Welfare in 1963, “Relationship between kindergartens and day nurseries.”
松島 のり子
p.183-195 Transitions from Preschool to Primary School Education in Japan
小玉 亮子, 太田 素子, 浅井 幸子
p.197-219 エロイーズ・カニングハムと 「青少年シンフォニー・コンサート」
Eloise Cunningham and "Young People's Symphony Concerts"
井上 登喜子
p.221-234 ソマティック・アプローチによる基礎解剖学 「骨格を描く」授業実践:一人称のからだを主体にした学びの考察を加えて
Learning Basic Anatomy through Somatic Approach Drawing Skeletons and Learning in First-Person
橋本 有子
p.235-249 高齢者施設におけるダンス活動:セッション構成の検討と課題
Dance Activities in Facilities for the Elderly: A Study of Session Composition and Problems
岡 千春
p.251-263 幼児期のエピソード記憶調査内の発話における過去形や時に関する言葉の使用
Use of past tense and temporal words by young children during interview time.
上原 泉
p.265-276 フランスにおける公証人の助言義務―初期の議論を中心に―
Obligation to advise of notaries in France - in early times -
山倉 愛
投稿規定/奥付