p.1-13 |
三島由紀夫『暁の寺』、その戦後物語 : 覗き見にみるダブルメタファー Mishima Yukio's The Temple of Dawn as a Story of Postwar Japan : The Double Metaphor of Voyeurism |
p.15-24 |
フッサールと現代哲学の美学的諸問題 Husserl and Aesthetic Problems of Modern Philosophy |
p.25-35 |
クリプキのパズル On Kripke's Puzzle about Belief |
p.37-50 |
久保田米僊の画業に関する基礎的研究(1) : 『絵嶋之霞』の作品分析を中心に Introductory Studies of the Works of Kubota Beisen (1) : An Analysis of Eshima-no-Kasumi |
p.51-65 |
敦煌の吉凶書儀にみる凶儀について On the Ji-xiong-shu-yi of the Dun-huang Manuscripts |
p.67-78 |
ピエール・ポワレ(2) : 人間の創造 Pierre Poiret (2) : la creation de l'homme |
p.79-88 | Comparing Research into Noticing and Attention with Research in Second Language Composition : Contradictory Findings? |
p.89-110 |
「漢字仮名交じりの書」功罪論 De la "calligraphie mixte" au lycee |
p.111-130 |
英語の映画におけるせりふと日本語字幕の比較 : 文の要素の省略について Characteristics of Japanese Subtitles of English Movies : Ellipsis of Sentence Elements |
p.131-143 |
「共生言語としての日本語」の教育と地域の日本語教室 Community-Based Japanese Language Classes |
p.145-154 |
討論場面における日本人の会話パターンの分析 : 大学生の小グループによる討論場面で An Analysis of Japanese Conversation Styles Adopted by University Students in Small-Group Discussions |
p.155-166 | The Expression of the Memory of History in Japanese Media |
p.167-191 |
教師のビリーフと教授行為との関連からみた授業の教育臨床学 : 小・中学校における理科の授業の比較分析にもとづいて A clinical study of education on the relationship between teachers' beliefs and practices in science classes |
p.193-198 |
ハンナ・アレントはマルクスをどう読もうとしたか : 研究序説 How would Hannah Arendt read Marx? : As an introduction |
p.199-209 | The Frequency Pattern of Members' Use of Fitness Clubs |
p.211-220 |
小学生を対象とした「体ほぐしの運動」としてのストレッチング Stretching as the exercise for "Karada-Hogushi" (Body-mind exercise) for Elementary School Children |
p.221-236 |
ダンスコンクール参加学生の心身面のサポートに関する実践研究 A Practical Study on the Mental and Physical Support of Dance Competition Participants |
p.237-246 |
日本国外における舞踏家の活動を探る Butoh Dancers outside Japan |
p.247-259 |
勅使川原三郎(1953~)の舞踊思想 Saburo Teshigawara's (1953~) Thoughts on Dancing |
p.261-274 |
朱載堉『瑟譜』について On Zhu Zaiyu's Se Pu |
p.275-286 |
不登校気分の背景にある休み時間イメージと学校適応、親友とグループの有無 : 不登校予備軍に注目して Factors controlling junior high school students' views of school absence: image of recess between classes, and adjustment to their school, and friend and peer group : An analysis of studens who tend to be absent from schools |
p.287-306 |
お茶の水女子大学幼児教育現職研究会に関する一考察(3) A Study of the Ochanomizu University In-School Group for Research into Young Children's Care and Education (3) |
p.307-317 |
関係的自己の可変性の理解 : 大学生と主婦の比較 Understanding the Variability of Relational Self : A Comparative Study of Housewives and Undergraduates |
p.319-330 |
乳児に対する母親の分離不安 : 社会、文化的要因の検討 A Study of the Social and Cultural Factors in Maternal Separation Anxiety |
p.331-347 |
幼児をもつ母親の育児不安とその影響要因 : 日本と韓国の比較から Influential Factors in the Mother's Anxiety over Child-Rearing : A Comparative Study of Japan and Korea |
p.349-360 |
刑事司法制度とドメスティック・バイオレンス被害者への支援 : 米国における被害者支援活動「アドヴォカシー」 "Advocacy" for the Victims of Domestic Violence and the Criminal Justice System of the United States of America |
p.361-368 |
家庭科における福祉教育 A study on Welfare Education in Home Economics |