p.1-13 |
金子みすゞ・<パロディ>の力 The force of |
p.15-25 |
綱島梁川の信仰 : 「悲哀煩悶」と神 Ryosen Tsunashima's Faith |
p.27-38 |
カントの家族観(下) Kant's Thought on Family (II) |
p.39-47 | Scheda per un Presepio di Benedetto Buglioni |
p.49-65 | Conservation Movement of Marsh Ecosystem in Watarase Retarding Basin, Tochigi, Japan |
p.67-76 |
夏目漱石のモダニズム : 「俳句的小説」としての『草枕』 Natsume Soseki and Modernism : The Grass Pillow as a Haiku Novel |
p.77-89 |
キエティスム論争と良心 : 断罪後のフェヌロンの反応をめぐって Les reactions de Fenelon apres la condamnation |
p.91-100 | A Genre Analysis of Academie Fund-Raising Letters in English and Japanese |
p.101-113 |
書教育の行手 : 「以古制今者不達事之変」(戦国策、趙) Perspectives de La Calligraphie Scolaire Japonaise |
p.115-122 | Another Night and Day : An Essay on "Lappin and Lapinova" |
p.123-131 | Tatonnements Traversees Equilibres : Essai de presentation d'un livre de Philippe Petit, Traite du funambulisme, Actes Sud,1997 |
p.133-170 |
心身の合一 : ベルクソン哲学からキリスト教へ L'union de l'ame et du corps (II) : morale du philosophe |
p.171-183 |
日英同時通訳における情報構造の保持と通訳文の語順に関する一考察 Some Remarks on the Preservation of Information Structure and Word Order in Japanese-to-English Simultaneous Interpretation |
p.185-201 |
言語学習についての確信 : 韓国人日本語学習者の場合 Beliefs of Japanese Language Learners : Focusing on Korean Learners of Japanese Language |
p.203-213 |
推敲活動の違いによる推敲作業の実際 How does the different activities influence the process of revision of Japanese writing? |
p.215-226 |
専門のための日本語作文授業の試み A report of collabrative activities in a classroom of Japanese Academic writing |
p.227-254 |
日本語教育実習を通して観察された教師の意思決定プロセス : 実習のあり方は意思決定にどのような影響を与えるか Teachers' decision makings observed in a course of teacher education program : How does the curriculum of a course influence the process of decision making? |
p.255-264 |
女性雑誌の歴史分析 History of Japanese Women Magazines |
p.265-289 |
学生によるスポーツ健康実習の授業評価に関する調査研究 A study on the Teaching : Evaluation of Physical Education by the Students at Ochanomizu University |
p.291-304 |
お茶の水女子大学生の体力の変化 : 10年間の測定結果から A change in physical strength of the students at Ochanomizu University in the last ten years |
p.305-314 |
大学における体育授業を通じた「自分の身体を知る」試み : 講義を伴う体育実技が身体組成、健康に関連する意識・行動および知識に与える影響 The attempt to "understand own body" through physical education class at university : The effect of the 1-semester program including the exercise and the lecture to the anthropometric variables, attention, attitude, and knowledge related to health and fittness |
p.315-325 |
ダンスセラピーにおける動作分析法の適用性 Applicability of movement analyses to dance therapy |
p.327-339 |
グルジェフ・ワーク the movementsの構築と実践 : 「人間の調和的発達のための舞踊」に関する考察 Construction and Practice of Gurdjieff's work "the movements" : a study of "the Dance for the Harmonious Development of Man" |
p.341-358 |
メレディス・モンクの映画『Book of Days』 Meredith Monk's Book of Days |
p.359-373 |
ハイドン、ベートーヴェン、レーヴェによる≪ゲレルト・リーダー≫ : 19世紀のリートにおけるゲレルト受容 Gellert-Lieder of Haydn, Beethoven and Loewe : The Reception of Gellert in German Songs of the 19th Century |
p.375-386 |
大学授業での健康教育が身体活動量と身体組成に与える影響 The Effects of University Health Education Class on Physical Activity and Body Composition |
p.387-401 |
幼児の仲間入りにおける交渉過程 Negotiation process in young children's entry behavior |
p.403-416 |
心理臨床経験の違いによるスクールカウンセラー事業に対する評価の比較 The distinctions of evaluation on School Counselors' activities, between clinical psychologists who have various attributes |
p.417-433 |
お茶の水女子大学幼児教育現職研究会に関する一考察 A Study of Conferences on Young Childrends' Care and Education by staffs at Ochanomizu Women's University |
p.435-451 |
多面的自己 : 関係性に着目して Multiple selves from the view point of relational self |
p.453-461 |
1歳児クラスの給食と保育 Lunch time and Care-taking at 1-Year Olds Class |
p.463-471 |
大学生の結婚観 : 日韓比較調査の結果より Students' attitude toward marriage : Comparative study between Japan and Korea |
p.473-487 |
アメリカにおけるキャリアに関する教育 : 家庭科教科書の分析 Education for Careers in the U.S.A. : Analysis of Home Economics Textbooks |
p.489-497 |
高齢者関連の体験的学習における学校・地域との連携状況 : 「総合的な学習の時間」への展望 A Study Collaboration between School Education and Adult Education in Learning by doing |
p.499-513 |
現代日本における宗教教育に関する一考察 : その必要性と憲法的根拠 A Study of Education and Religion |