p.1-35 |
カッパドキアのアプシス装飾における聖体の秘跡に関するテーマの導入 : I 中期ビザンティン教会堂の装飾プログラムにおける聖体の秘蹟 The Introduction of the Eucharistic Theme in Cappadocian Apsis Decoration : I. The Eucharistic Theme in the Program of the Middle Byzantine Church Decoration |
p.37-48 |
実存の共存在性について : ヤスパースのコミュニケーション論を中心に The Problem of Co-existence of Existence : On communication theory by karl Jaspers |
p.49-65 |
供御薬儀の成立 The Origin of Toso Ceremony : The Cultural Exchange between Ancient Japan and China |
p.67-81 |
グリフィス文庫の位相 : W.E.グリフィスと明治日本 A Phase of The Griffis Collection : W. E. Griffis and Meiji Japan |
p.1-12 |
社会的行為としてのコミュニケーション理論 : ウェーバーからハーバーマスへ The Theory of Comunicative Action as Social Action : from Weber to Habermas |
p.13-21 |
土壌生成過程における環境因子としての地形 Topography as an Environmental Factor of Soil Formation |
p.23-41 |
山梨県郡内地方における就業構造の変化 The Change of Employment Structure in the Gunnai Region, Yamanashi Prefecture |
p.43-58 |
徐志摩のトマス・ハーディ翻訳(1) : 徐志摩研究の一視点 Xu Zhimo's Translation of T. Hardy Poems, and How it Affected his Own Writings, I |
p.59-99 |
受肉の詩学 : クローデル「わが回心」読解の試み Poesie de I'Incarnation : Une lecture de≪Ma conversion≫de Claudel |
p.101-118 |
ポール・ヴァレリーの「詩学」について : 精神の可能性と言語表現 Conception de la "Poetique" chez Paul Valery |
p.119-136 |
モーツァルトの合奏ディヴェルティメント : ソナタ形式楽章の様式的変遷 Style Observation of Ensemble-Divertimenti by Mozart |
p.137-146 |
幼児の時間的体験について Temporal Experience in Infants |
p.147-155 | The Effect of Logical Sets on Performance in the Abstract Selection Task |
p.157-172 |
お茶の水女子大学生のスポーツ・体育に関する意識 Sports Experiences and Awareness in Physical Education of Ochanomizu University Students |
p.173-186 |
舞踊の評価語に関する研究 : ダンス経験が評価基準に与える影響についての一考察 A study of Dance Evaluation terms : The change of Criteria in Dance Evaluation Influenced by Experience |
p.187-216 |
浅草オペラから浅草レヴューへの変遷 : 1920年代の浅草の軽演劇の流れと変遷過程に存在するもの A study on the transition from Asakusa-Opera to Asakusa-Revue : The light drama in Asakusa in the 20'S and the process of this transition |
p.217-238 | STYLE ANALYSIS IN MUSIC WITH COMPUTER AIDS |
p.239-252 |
消費者と企業のコミュニケーション・システム(V) Communication Systems between Consumers and Businesses (V) |