p.1-30 |
ウインターズの批評について Y. Winters' Criticism |
p.31-61 |
フィリップ・マインレンデル Philipp Mainlander |
p.63-106 |
芸術家 : その性格心理学 The Artist and his Personality |
p.107-153 |
近代詩の成立に及ぼした飜訳詩の影響 : 主として「新体詩抄」と「於母影」について The Beginnings of the Japanese Modern Poetry and the Influences of Translation Thereon : Chiefly Concerning "Shintaishi-sho" and "Omokage." |
p.155-181 |
泉を護る者 : 中世騎士物語に於ける異教的要素についての覚書 The Fountain-Defender : Notes on Some Pagan Elements in the Medieval Chivalrous Romance |
p.183-220 |
十五-十八世紀におけるイギリス庶民院議員の社会的出自について The Social Background of the Member of the House of Commons from 15th to 18th Centuries |
p.1-16 | Some Aspects of Poetic Creation |
p.17-68 | Takeo Arishima and Walt Whitman |
p.69-108 | Lafcadio Hearn and H. F. Farny in "Ye Giglampz" |
p.109-145 | A Study of Imagery in Shakespeare's "Antony and Cleopatra" in Comparison with Dryden's "All for Love" |
p.147-155 |
Virginia Woolf随想 Virginia Woolf |
p.157-165 |
不完全話法について : Dickens, David Copperfieldを資料として "Imperfect Narration" with special reference to Dickens, David Copperfield |
p.167-217 |
欧米人による江戸語の発音研究 Some Westerners' Study on the Pronunciation of Edo-Dialect |
p.219-224 |
松浦嘉一教授について Professor Kaichi Matsuura |